mandag 21. februar 2011

Nytt familiemedlem!

På fredagen fikk vi enda ett nytt familiemedlem, men da av den firbente typen.
En liten maine coon kattunge, som er 3 måneder. Hun er fantastisk vakker! De to andre kattene i huset var litt skeptiske til henne, men det har gått seg til. Nå leker de og finner på masse faenskap sammen. Morsomt med katter. Så nå har vi plutselig 3 katter og 1 hund....Hva blir det neste?? ;o)

Synes tida går så vanvittig fort! Kjennes ut som det var igår at vi satt i en haug med babyklær, og sorterte hva som skulle beholdes, kastes og doneres bort til Fretex.

Tida flyr uten tvil! Men det gjør den IKKE i venteperioden mellom eggløsning og mens. Nå har eggløsningen til Lillemor virkelig uteblitt denne måneden, eller det vet vi ikke 100%. For hun begynte ikke å tisse på testene før dag 11, så hun kunne jo hatt eggløsning før dette selv om vi synes det høres rart ut...Og nå er hun på dag 29, og fortsatt bare negative tester.

Selv har jeg begynt å få sånne eggløsningsslim-klumper, og det er et tegn på at eggløsningen kommer innen en uke. Synes at det er rart at jeg kan får eggløsning så kort tid etter en SA. Skjønner egentlig ikke så mye, men akkurat nå orker jeg ikke å gruble noe mer over det! Jeg tar det heller veldig positivt, og ser for meg at det kan bli en mulig inseminering innen en uke!!

Etter inseminering glir jeg inn i den perioden hvor det kjennes ut som tiden virkelig står stille, og dagene går i sneglefart. Er det mulig at tiden fra eggløsning og inseminering frem til IKM/testedato kan gå så sinnsykt i slow-motion?! Man blir jo alldeles smårar i den perioden. Godt at vi har forumet hvor alle fjollene samles på! Vet ikke hva vi hadde gjort uten det forumet.... Det å få lese om så mange jenter som er i samme situasjon som en selv, er noe helt spesielt. Ikke minst, det å få dele alle, til tider psykedeliske tankene som surrer rundt i hodet.

Ellers så har jeg sluttet å blø, er veldig glad for det! Var langt fra noen mensblødning, det var skikkelig ekkelt faktisk. Formen er fin (bortsett fra at jeg ikke har dårlig matlyst), og hodene våre fungerer helt normalt.
Ergo så er vi ved godt mot og har vårt gode humør i behold, og i hvertfall nå etter at jeg startet med dette slim-greiene.
Baby blir det, men det er som sagt tidligere; bare spørsmål om når og ikke hvis. Men vi har begge trua på at vi sitter med en liten snuskete baby i armen våre før våren 2012.

Er forresten veldig glad for at vi ikke fortalte til noen at vi hadde en liten Micro i magen. Det har holdt i massevis på lysta til å dele gleden vår med noen, å dele den inne på forumet og med dere leserne her på bloggen. Og tusen takk atter en gang til dere alle, for alle gode ord og klemmer dere har gitt oss. Det setter vi utrolig stor pris på.

Vi rakk forresten å bestille noe babyutstyr fra ebay før Micro slapp taket, men det har vi ikke fått enda. Syntes at det var litt kjipt den dagen vi mistet og dagen etter at det skulle dumpe ned babyutsyr i posten selv om vi ikke var gravide lenger, men så jaget jeg de dumme tankene langt avgårde! Babyutstyr må vi jo ha uansett, så om det ligger på boden i noen måneder ekstra så betyr ikke det noe. Gleder meg faktisk masse til det kommer i posten! :o)

Har startet drikkingen min igjen....Ja, av solvipect altså! ;o)
Er skrå-sikker på at det var solvipecten som fikk spermen til å finne frem til egget mitt nå sist, så da sier det seg selv at jeg kommer til å fortsette med det. Hostesaft kan tydeligvis brukes til mer enn bare hoste. 

Skriblerier fra: Tuppen

PS: I går ble det ikke blogging grunnet kraftig snøfall... Hadde dagen fullt opp med snømåking og kaos! ;o)

2 kommentarer:

  1. Huff... Jeg har ikke fått med meg SA`en før nå... Ufattelig trist! Har jo begynt å følge med på bloggen og føler egentlig jeg begynner å kjenne dere litt, så var innmari trist at det skulle gå slik! Syns dere er ufattelig flink som ser fremover selv etter noe slikt, det står det stor respekt av!! Håper inderlig at det sitter neste gang og ønsker dere all lykke i jakten på eggløsningen!! :) Klem!!

    SvarSlett
  2. Så koselig at du følger med oss. :o)
    Håper at du fortsetter å følge oss.
    Tusen takk for lykkeønskningene, tror vi trenger dem ;o)

    SvarSlett

Tusen takk for at du skriver noen ord til oss :)