torsdag 24. februar 2011

Fortsetter jakten!

Her i huset er vi to stykker som driver den frenetiske jakten på eggløsningen. Lillemor sine tester har vel aldri vært i nærheten av positiv, og etter syklusen burde hun faktisk fått mensen allerede. Skjønner ikke en pøkk av den syklusen hennes!

Jeg for min del har merket økt utflod i form av mer slim, og det er et tydelig tegn på at eggløsningen ikke er så langt unna. Så her drikkes det solvipect til den store gullmedalje! Kommer ikke til å gi slipp på den hostesafta før spiren sitter. For etter å ha lest på forumet vi bruker, så er det flere som sverger på at det var solvipect som fikk dem gravid. Da kan man ikke gi slipp på noe som virker som det har god effekt på det å faktisk klare å bli gravid.

Uansett, her tisser vi hver kveld for å finne viktige eggløsninga. Hittil har jeg også testet negativt, men jeg håper og tror at den kommer innen 5 dager. Egentlig hadde jeg ikke trodd at jeg skulle få eggløsning så kort tid etter en SA.

Ellers så skjer det ikke så mye nytt i livet vårt. Er vanvittig flott vær ute om dagene, sol fra skyfri og knallbra himmel, men det er mildt sagt grisekaldt ute! Når gradestokken kryper ned mot 25 blå, da er det bortimot umenneskelig å være ute. Bilen vår startet motvillig i morges, så vi måtte ta oss en lengre kjøretur for å få varmet opp motoren. Er aldri bra å ta korte turer med bilen når det er så kaldt ute.
Det merkes forresten veldig godt innendørs at kulda slår inn i huset, for vi klarer ikke å opprettholde noen komfortabel temperatur noen andre plasser enn i stua og kjøkkenet.

Hadde vi orket å fyre opp i ovnen i sokkeletasjen hadde det blitt noe annet, men hvorfor gidde det når vi ikke oppholder oss i resten av huset? Dessuten er den helsikkes ovnen så feilplassert at jeg irriterer meg grønn over den vattnissen som bygde huset hver gang vi bruker ovnen!
Varmen stiger ikke opp fordi etasjeskillet er av betong, dermed varmer vi bare opp sokkelen som vi ikke bruker. Kunne det ikke vært litt smartere å plassere vedovnen en plass hvor man faktisk får utbytte av den?! Spar strøm reklamerer de på tv, men hva faen hjelper vel det når man ikke kan fyre med ved slik at man får varmet opp HELE huset?! Blir vi boende i dette huset, så skal det uten tvil innstaleres en ny vedovn til høsten. Og den skal plasseres på en NYTTIG plass! Forskjellig man irriterer seg over...
Men det er slikt man ergrer seg over når det blir så inni gampræva kaldt. :gaah:

Takk og lov for lysere tider, og sol på himmelen. Måtte våren og sommeren komme to måneder tidligere enn vanlig, for nå er jeg møkk lei alt som har med kulde og 2,5 meter høye brøytekanter å gjøre!

Bildet er tatt fra altanen i fjor sommer.











Det er ubeskrivelig deilig når man plutselig kommer på at man har slike bilder på dataen. Det er terapi å ta dem fram i kalde perioder og drømme seg bort.
Lengter etter sommeren jeg? JAA!! Har vel aldri lengtet så mye etter fuglekvitter, sol, grønt gress og barbeinte føtter som jeg gjør i skrivende stund.




Våren er vakker for den som lenge har hatt vinter.
- Bjørnstjerne Bjørnson


Tuppen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du skriver noen ord til oss :)