tirsdag 13. mars 2012

Nydelig morgen med FLOTT testerekke ;)

Testetøseri gjør at man blir skrullete! Så skrullete at man ikke klarer å tenke rasjonellt eller fornuftig når man bør gjøre det. Akkurat dette skjedde i går da jeg testet. Her stoler man blindt på testene, glemmer at man har bøttet nedpå litersvis med vann kvelden i forveien og at den første tissinga ble gjort tre timer før testen ble tatt.... Jada, jeg innrømmer det, jeg var skikkelig dust i går! 

Hadde forresten en helt grei dag i går, "deppet" litt over resultatet på testen og hadde besøk. Skulle ta meg en cowboy-strekk på ettermiddagen og denne varte i 3,5 timer!! Ble så rastløs etter all sovinga at vi dro ut for å spise kina-mat. Klarte ikke sitte der spesielt lenge, for det var ett eller annet i restauranten som luktet som oppkast. Lillemor kjente ikke denne lukta og påsto at det var oppi hodet mitt, men JEG kjente den og det var nok. Vi måtte dra før jeg ble skikkelig dårlig. Lillemor bare ler av luktesansen min, og synes til tider jeg er ganske rar som lukter ting ingen andre dødelige klarer å fange opp. 

Så til dagens tester:
Lettere overrasket!

A1 test
Er klar for blodprøve, legekontoret neste!! Resultatet kommer ikke før i morgen, men vet dere hva skal/bør hCG nivået ligge på?


Og tusen takk oppløftende og flotte kommentarer i går! Jeg orket ikke å lese selv, så Lillemor hadde høytlesning rett før leggetid i går kveld. Og Lillemors kommentar i dag var: Ja, jeg sa jo at du skulle høre på hva alle de andre sa i går, og ikke krisemaksimere. :p


33 kommentarer:

  1. Jippi:) dette var gøy å se:) jeg tok blodprøve etter ivf på rugedag 12 og hadde 112 i hcg, og det er egentlig ganske høyt. Tok en ny 2 dager etter og da hadde den bare økt til 199, og da var jeg sikker på at det skulle gå galt...man blir altfor skrullete i denne "verden" her;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Skrullete er bare forbokstaven, tror jeg er i ferd med å miste hodet til tider! Men nå er blodprøven tatt, og da er det bare å vente til i morgen rundt klokken 13.30 :D

      Slett
  2. JIPPI!!!!!!!!! Var det vi ville se :))))
    Trur de snakket om at over alt over 100 i hcg var tegn på graviditet jeg ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hadde det ikke vært for at jeg satt når jeg så testresultatet, hadde jeg trolig gått i bakken av dagens resultat! Det var ikke forventet i det hele tatt. ;)

      Slett
  3. Hipp hipp hurra!!
    Jeg tok blodprøven 14 dager etter innsett, og ble fortalt at alt over 100 var positivt... Jeg slo hele skalaen ned i bøtta med 1224 (jepp, ettusentohundreogtjuefire!, og var VELDIG gravid plutselig ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Oooj, for et hCG nivå du hadde! Tviler på at mitt blir så innmari høyt, men man vet jo aldri. :p
      Ååååh, det er så lenge til i morgen! *utålmodig*

      Slett
    2. Åja, jeg tenker imorgen virker eviglangt unna! Jeg fikk resultatet samme dag, men de små timene mellom blodprøven og telefonoppringningen var så laaaaaaaaaaaange!

      Trur ikke jeg hadde klart å sove ei natt til uten å vite jeg nei... Men tenk; allerede har dere ventet i to hele uker på svar!

      Slett
    3. Ja en dag fra eller til spiller strengt tatt ingen rolle. Men skal ærlig innrømme at vi er veldig spente på hvordan hcg nivået er.....

      Slett
  4. Åh, så bra!!!!! :-D Har sniklest bloggen deres en liten stund nå, og ble skikkelig lei meg i går, men dette er jo bare helt vidunderlig! :-D
    Gleder meg til å høre hva legen sier!
    Håper dere har en superduper dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig at du la igjen en kommentar :D
      Ble ganske paff selv av testresultatet i går, og ende mer overrasket over dagens resultat :D
      Dagen vår kunne ikke blitt bedre :D :D Går bare rundt og gliser!

      Slett
  5. Heisan!! Gratulerer så masse, dette ser da veldig POSITIVT ut;) Har du brukt babyklister denne gangen og hvilket apotek i trondheim får man kjøpt det??? Ønsker dere masse lykke til, jeg kommer til å følge spent med:)) Klem fra Sunniva:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Japp, den var virkelig positiv. Ett herlig resultat :D
      Har ikke brukt noe som helst denne prøveperioden. ;) Babyklisteret står trygt i kjøleskapet...
      Vi bestilte fra løven apotek i Trondheim :)

      Slett
    2. Jaja, bortsett fra en hel horv med hormoner da ;)

      Slett
  6. Yess!!=) Dette går veien! Jeg er kjemlpeglad på deres vegne! Selv om jeg bare er en bloggleser, så føles det nesten ut som om jeg kjenner dere=) Spennt på deres vegne jeg=)

    Hilsen Marit

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, ja det skal GÅ denne gangen! :D Tusen takk!
      Er rart hvordan man føler at man kjenner mennesker "bare" ved å lese en blogg, men det er kanskje ikke så rart når man bretter ut store deler av livet sitt til offentligheten ;)
      Føler akkurat det samme som deg på mange av bloggene vi leser. Er nesten som man har kjent vedkommende i mange år. :)

      Vi er ikke noe mindre spente selv :p

      Slett
  7. Gratulerer med en flott test i dag!!
    Nå skal den sitte hele veien for dere!!

    Slik så min hcg stigning ut.

    13 dpo = 109
    15 dpo = 270


    Carmenzita

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Carmenzita! :D Flott at du deler tallene med oss, er greit å få en viss pekepinn på hvordan vi bør ligge ann. Er veldig spent på resultatet i morgen! :D

      Slett
  8. Hurra, hurra, hurra!!! :)
    Og et lite tips fra en testetøs til en annen - legg vekk testene og NYT isteden! ;)
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehehe!
      Japp, har enda noen tester å brenne av :P Kan jo ikke la dem ligge i skapet, de går jo ut på dato :p
      Men etter svaret på blodprøven i morgen så tror jeg at vi klarer å slappe litt mer av ;)

      Slett
  9. her er jeg borte noen dager, og når jeg er tilbake ser jeg dette:) griner litt (egentlig mye griner jeg), jeg var nemlig borte fordi vi ble mammaer til lillegutt og ønsker virkelig at dere får oppleve det samme fortest mulig <3 jeg følger med og krysser fingrene videre.

    sandramedhjertetihånden

    SvarSlett
    Svar
    1. Gratulerer så mye som mammaer til lillegutt!! <3
      Nyt forelskelsen, tenker dere har det fantastisk herlig. :D
      Vi håper så inderlig at det er vår tur nå, men vi tror og håper det skal gå bra :D

      Tusen takk for kryssing av fingre og gode ord <3

      PS! Har du blogg eller kanskje en e-post adresse?

      Slett
  10. Da jeg så du krisemaksimere på dårlig utslag på billigtest kom jeg plutselig på selv at joda, jeg gjorde akkurat det samme!
    Hysterisk fordi dumme billigpinnen hadde et mer utydelig utslag på dag 3 i testegalskapen.
    Jeg hadde HCG på 60 på rugedag 12 og 800(?) på dag 16.
    Et familiemedlem hadde HCG på 9 på rugedag 14, det er nå er travel skolegutt.
    Jeg heier på dere! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Rart med det hva denne testehysterien gjør med hodet!! Blir jo spik spenna gærn pluss litt til. Lillemor forsøkte å berolige meg, men uten hell. Så dum vettu, at man stoler helt blindt på den der dumme testpinnen...

      Nå derimot er hodet litt roligere, ettersom testen ble så mye sterkere i dag samt at blodprøven ble tatt. Er veldig spent på hva nivået er på....

      Veldig fint at du skriver hva din hCG var på, er greit med en pekepinn. :D

      Slett
  11. JIPPII!! Jeg leste bloggen igår også, men fikk ikke til å kommentere, men jeg ble utrolig lettet da jeg leste idag. GRATULERER SÅ MYE!!

    BTW.. Ikke bekymre deg for HCG helt enda. Det viktigste er at du har det i kroppen, det er nemlig et stort gap hvor mye som skal være nå og hvor mye som skal være om bare en uke igjen feks. Nå er visst alt over 20 normalt - ifl gynekologen min.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så rart at det ikke gikk å kommentere, men vi fikk mail fra ei til som ikke fikk det til. Trolig et forbigående problem :-)
      Jeg juger om jeg sier at jeg ikke tenker på hcg nivået, men jeg føler det på meg at det er innenfor det som er normalt i forhold til antall uker vi er gravide. Er utrolig spent! Og aldri har jeg vel gledet meg så mye til å ta en telefon til legekontoret. En telefon av det koselige slaget ;-)

      Slett
  12. Jeg sa jo det!!! Hehe.. Så bra! Det var jo et knallresultat i dag da!! :) Hcg kan jo variere mye men stiger jo raskt når den først er i gang. Lykke til med svaret på den!! Gleder meg til å følge med dere framover!! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jada....dere og Lillemor sa akkurat det samme. Men når furte-buksa blir tatt på forsvinner all fornuft og man tenker bare duste-tanker!! :-P
      Snakker om å være opp som en hjort og ned som en lort andre dagen. Nå derimot er alt supert :-D
      Man blir små-rar av å skrulle rundt og vimse i dpo-land. ;-)

      Slett
  13. Jeg har jo sagt at det går bra denne gangen!! Må høre etter vettu!! Hehe!! :) Fantastisk flott å høre at det bare var intensiv vanndrikking som var problemet i går!! :) Gleder meg stort til å høre svaret i morgen!! Tipper det blir et fint tall!! :) Håper natten flyr avgårde og at telefonen ringer før dere aner det!! :) Klemmer!! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jada ;) Men når fornuften fordufter, så er det ikke mye smart igjen oppi topplokket... ;)
      Er utrolig at jeg faktisk er våken enda, så sent som det har blitt, men regner med det er fordi jeg er så spent på morgendagen. :D

      Klemmer tilbake! :D

      Slett
  14. Jeg er spent på om dere har fått svaret jeg :D

    SvarSlett
  15. Ja, jeg vil også høre et svar snart! Jeg er så spent, klarer ikke sitte i ro! Kan bare innbille meg hvordan dere tuppehøner har det nå ;-)

    SvarSlett
  16. Pergo og Fruen: Da ligger det eget innlegg ute!! ;)
    Vi er helt i hundre! WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!

    SvarSlett
  17. Hei, Ser vi er litt i samme situasjon..bortsett fra at innlegget ikke er det nyeste. jeg har selv tatt to kjøpingstester, så svak strek, men likevel en strek...Så tok jeg blodprøve, fikk beskjed <5, ikke gravid...Hcg nivået var 199....Skjønner ikke helt :/ Trodde blodprøver stemte 100%, i dette tilfellet vil jeg heller håpe og tro på testene. Hva tror du? :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du skriver noen ord til oss :)