torsdag 10. februar 2011

Lillemor

...bestemte seg for et par dager siden at hun skulle bli inseminert på denne eggløsningen, i og med at dersom det blir klaff på henne også, så får vi to veldig tette. MEN; av en eller annen grunn så har hun ikke hatt antydning til EL i det hele tatt. Det er nå 16 dager siden 1. dag mens, men ingen EL i sikte. Skal ta dagens siste test om et par timer, men tviler vel på at det er noe i nærheten. Kun hatt en svaaaaaaaaaaaaaaaak test med 2 streker, ellers er det blenda....

Vi er nå overbeviste om at hadde Lillemor latt være å skulle insemineres denne gangen, så hadde EL skjedd på dag 14, som vanlig. Men ikke nå nei!! Grunnen til at hun tok denne avgjørelsen i utgangspunktet var jo fordi hun går på Folat og begynte med Solvipect på lørdagen som var.... Irri-fucking-terende!!! Er tydelig at ting har blitt helt i ulage for hennes del! :oP

Tuppen driver fortsatt og småspotter litt (kun litt beige-aktig på papiret), men vi er vel litt roligere for det virker jo som om dette er ganske så normalt tidlig i svangerskapet. Det morsomme med oss nå er at fra å ha EL samtidig, så har Tuppen EL samme dag som Lillemor har 1. dag mens!!

I morgen SKAL vi få tak i legen til Tuppen, uansett. Får vi ikke svar på telefon, så stikker vi innom kontoret når vi skal til byen. Har litt småærender vi må få gjort unna, så da passer det fint å bruke en time eller to på legekontoret for å komme seg til luka og spørre om prøvene var fine og normale. :oD

Spørsmål: Er det andre der ute som har opplevd noe tilsvarende angående sen EL?
Grublende skriverier av: Lillemor

6 kommentarer:

  1. Sånn har jeg hatt det i forbindelse med flere av forsøkene mine...og tror rett og slett det er psykisk! Alt man tenker, føler osv utsetter og gjør noe rart med kroppen. Noen ganger fikk jeg ikke positiv el.test før dag 19! Så fortsett å teste så kommer det nok en positiv test snart:)

    SvarSlett
  2. Puh, godt å høre at det ikke er bare meg! Tester som en gal her, så håper at den kommer snart. :)

    SvarSlett
  3. Jeg har også hatt et par forsinkende eggløsninger, men rart nok så har som regel mensen alltid kommet når den skal for det om..

    Kan jeg ellers få anbefale Clearblue fertilitetsmonitor? Denne viser også stigning i østrogennivået som kommer før LH stigningen. Jeg syns den er kjempe grei å ha. :)

    SvarSlett
  4. I forbindelse med forsøkene mine hendte det faktisk 2 ganger at jeg ikke fikk EL i det hele tatt... Utrolig frustrerende når det skjer, men som det sies så tror også jeg at det er psykisk. Jo mer en stresser med dette, jo verre er det å få de resultatene en håper...

    SvarSlett
  5. Hilde: vi har vurdert å kjøpe en CBFM, men har ikke kommet så langt enda...Er den ikke veldig komplisert å bruke da?

    Vestlandsjenta: Rart med det, men man prøver å ikke tenke så mye, men det ligger vel i underbevisstheta og lurer. Dermed forstyrrer det syklusen, og det er sinnsykt plagsomt! Men når EL uteblir, tyder ikke det på at noe er galt da?

    Av og til skulle vi ønske at man bare kunne skru av dumme tanker med en bryter, så hadde man sluppet alt det hersens syklus tullet! ;)

    SvarSlett
  6. Hei!

    Jeg har også opplevd at EL kommer for sent, en gang kom den på det som egentlig skulle vært IKM!!! Skal love jeg var frustrert, heldigvis tempet jeg så jeg fant jo ut av det, ellers hadde jeg nok trodd at jeg var en mnd på overtid!
    Jeg håper testene til Tuppen er fine hos legen i dag :) Jeg kjenner dere ikke,men tenker og heier på dere :)
    Man får kjøpt EL tester på apoteket også, selv om de er noe dyrere enn de på billig-tester.no så tror jeg at jeg ville gjort det likevel.. Det er så kjipt å gå glipp av EL, vertfall for deres del som ikke har umiddelbar tilgang på svømmere :)
    Ellers anbefaler jeg alle å tempe, da har man full kontroll og man slipper å lure ;)
    Mange klemmer til dere :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du skriver noen ord til oss :)