mandag 7. november 2011

På overtid!

Blæææææææh! Mensen skulle kommet med brask og bram i dag, men den glimrer med sitt fravær. Har spottet/småblødd siden den 2.november, men i dag er det ingenting! Nada, zip, zero tegn til mensen. Enten har spottinga som har pågått siden den 2. november vært det som liksom skulle vært mensen, eller så kommer den virkelige mensen noen dager på overtid. Satser selvfølgelig på det siste, og jeg skrev vel forsåvidt i et tidligere innlegg at jeg mistenkte at mensen ville bli forsinket fordi vi begge to har ventet så inderlig på den. Fikk nok rett i mine antakelser, så da er det bare å fortsette å vente da...

Ble ikke bakedag i går søndag, ettersom jeg akutt fikk masse snørr, rennende øyne, nysing og små-feber kastet over meg i tillegg til store problemer med magen. Lå pal ut på sofaen fra jeg sto opp til jeg la meg. Helt pudding! Er vel ikke så vanskelig å skjønne at søndagen ble brukt til total avslapping. Trodde at med alle vitaminer og kosttilskudd som jeg knasker for tiden, så skulle jeg være bedre rustet mot sykdom. Men neida, immunforsvaret mitt er og blir elendig. For å klare å holde rede på alle tablettene som skal inntas i løpet av en dag, så har jeg laget alarmer på mobilen til ulike tider i løpet av en dag for ikke å glemme å ta disse viktige tablettene. Nå får jeg absolutt i meg alle 8 tablettene, for hele familien reagerer hver gang mobilen min uler! Takk og lov for at mobilen kan brukes til mer enn å ringe med. 

Siden jeg har seriøse problemer med magen på grunn av de hersens metformin tablettene, følte jeg at det var på tide å gjøre noen grep! Activia skal i følge reklamen være veldig bra for magen, så idag kjøpte vi activia jordbær og blåbær. Activia er mye bedre enn "vanlig" yoghurt da den har en tendens til å bli litt sur. Denne var veldig mild, rund og god på smak. Anbefales på det sterkeste. Om den har noen funksjon på min trøblete mage vil tiden vise.

Fantastisk! Smaker nesten som jordbær-milkshake.
Terningkast 6!

Nydelig og mild.
Terningkast 5!

Var så innmari nysgjerrig på oppskrifta som vi fikk fra denne flotte bloggen 
og kastet oss i bakinga allerede på lørdag. Har en gang tidligere prøvd meg på gulrotkake, men den oppskrifta ga ikke noe bra resultat. Kaka var bare å kaste rett i søpla for den smakte ekkelt. Var derfor ekstra spent på å skulle hive meg uti dette med gulrotkake-baking igjen. Men det gikk over all forventning! Syns det var lite jobb, og kaka smakte helt utmerket. Så vi sier tusen takk for at Silje og Atle delte oppskrifta si på den nydelige gulrotkaka. Den ble en skikkelig hit her hjemme hos oss.

På forrige innlegg var det flere av dere som ytret et ønske om at dere ønsket å lære dere å hekle. Jeg legger derfor ved direktelink til innlegget om bestemorruter på bloggen til Fru Mæla, bilder, forklaring og videoer finner du her! Hun har vært veldig nøye i sin forklaring, så ta en kikk på filmene hun har laget. Da lærer du deg garantert å hekle! 

En innmari koselig hobby å holde på med, spesielt nå som høstværet stormer som værst rundt husveggene. 
Ønsker dere lykke til, og vil gjerne høre hvordan det har gått med dere som har kastet dere på hekle-bølgen. 
Trommer utålmodig med fingrene mens vi venter på mensen slik at vi kan starte opp! Det er så kjedelig å vente....




Klemmer fra

8 kommentarer:

  1. Åh, er det ikke bare SÅ typisk at mensen ikke kommer den ene gangen man faktisk vil den skal komme? Himla dårlig deal de greiene der...

    SvarSlett
  2. Fruen:
    Ja, det er skikkelig irriterende! Men det er så fint lite man kan gjøre med det...annet enn å vente til den kommer.

    PS! Hvilken dom har du å gi til activia? ;)

    SvarSlett
  3. Hihi, Jeg har selv ikke merket noe til mageforandringer etter jeg begynte å spise activia. Går fort alt fra 1 til 3 her i løpet av dagen, men det er mest fordi jeg fremdeles sliter litt med å finne mat som frister ;-)
    Til gjengjeld er activia (KUN jordbær) noe av det beste som finnes på kloden!

    (HAHA, ordbekreftelsen jeg må skrive for å få kommentaren min frem her her surturid ;-))

    SvarSlett
  4. Å så typisk med mensen da man venter på den! :(
    Har snakket litt med henne (TR) her og sagt at hu må ha missforstått noe i og med hu kom hit så tidlig og ikke har kommet ordentlig til dere enda! Så jeg håper hu er på vei over til dere nå!!! :P

    Så kos å høre at kaka blei en suksess! ;)

    SvarSlett
  5. Fruen:
    Ler så vi griner her!! SURTURID faktisk! hahahhahahhhahah!

    Skjønner veldig godt hvorfor du har forelsket deg helt i denne yoghurten, for den er helt fabelaktig god!

    SvarSlett
  6. Ønsket om å bli foreldre:
    Ja, veldig typisk! Og det nytter så fint lite å snakke til denne gretne tanta, for hun hører ikke etter uansett hvor mye man snakker til henne! ARGH!
    Men håper uansett tanta dukker opp snart. Og skulle gjerne jaga henne bort fra deg!!

    Bare fortsett å legge ut oppskrifter du frøken! Bra inspirasjon ;) Må vel prøve oss på oreokaka snart, for den jeg har smakt, den smakte bare smør! YUUUUUK!

    SvarSlett
  7. Nå som tanta har forlatt meg håper jeg hun er på vei til dere!

    SvarSlett
  8. Mrs O:
    Du sendte henne nok videre, for jaggu om hun ikke dukka opp her i dag! :D

    SvarSlett

Tusen takk for at du skriver noen ord til oss :)