torsdag 17. november 2011

En forsmak på graviditet!

Nå er det bare to dager, eller mer konkret 32 timer og 50 minutter til jeg skal på ultralyd! Lillemor er dessverre på jobb, og får ikke vært med på den mest spennende ultralyden.  Gleder meg som en unge på julaften til dette, og vet at fredagen blir veldig hektisk for oss. Heldigvis fikk jeg time så tidlig på dagen at det skal nok ikke by på noen problemer. 

Det er ganske mye som skal skje etter at gynekologen har undersøkt meg, og skrevet ned resultatet på skjemaet vi fikk med oss fra HFS. I og med at lokalsykehuset ikke tar på seg ansvaret å sende resultatet på faks (for de mener det ikke er trygt nok, og at pasientopplysningene kan komme i feile hender) så vil jeg få med meg skjemaet hjem. 
Her hjemme skal jeg scanne det inn, og sende det på mail til HFS ettersom jeg ikke har tilgang til faks. Mens jeg venter på telefon fra Haugesund må jeg selvfølgelig ringe Lillemor å fortelle hvordan det gikk på ultralyden.
Håper selvfølgelig det tar veldig kort tid før Haugesund ringer oss for å fortelle hva som skal skje videre. Blir det flere dager med stimulering, eller blir fredagen den siste dagen jeg setter sprøyter på meg selv? Eggløsningsspøyta ligger trygt i kjøleskapet på apoteket, og den henter jeg ikke ut før jeg har hørt noe mer fra Haugesund.


Så snart Haugesund har ringt oss, er det bare å be dem om å sende bekreftelse på behandling til pasientreiser på faks. For å ha kontroll på hvordan vi reiser, må jeg ringe pasientreiser selv. For de rekker ikke å sende oss billetter i posten siden alt skjer innenfor en veldig tidsbegrenset periode. Hvordan vi løser dette med billetter og slikt, og hvordan og hvorfra vi reiser er heller ikke sikkert. Er litt småfrustrerende at man ikke vet noe som helst! Eller jo, vi vet at vi skal til Haugesund....
Har allerede kontaktet hotellet vi bodde på sist, for å sikre oss overnatting. Har ikke booket rom enda fordi vi ikke vet datoen, men vi vet at de har masse ledig kapasitet fra mandag til torsdag. Har også ordnet barnevakt til hunden og ungene. Alt det vi har kunnet fikse er ordnet, nå er det bare å vente. Vente på en konkret dag for uttak! Nervepirrende.


Har skrevet tidligere at formen min ikke har vært noe særlig, og deriblant at magen min er opphovnet og stinn. Magen er stenhard, og jeg har virkelig gravid-mage, men uten noe spire inni. Til vanlig har jeg ikke noe særlig med mage, og det er utrolig at ingen har reagert på hvordan magen ser ut. Men jeg har vel vært flink å kle meg i klær som skjuler magen. Lillemor er veldig sikker på at vi får klaff på første forsøk, og jeg lever i håpet jeg også. Dette er uten tvil det største vi har vært med på i livet!


Absolutt ingen tvil om at stimuleringen fungerer!
Sjekk den magen!
På bildet står jeg helt normalt, og jeg presser ikke ut magen. Måtte prøve igår, bare for morro skyld å dra inn magen, men det funket dårlig! Den forble like stor...Synes egentlig det er litt morsomt at magen har gått fra flat til veldig gravid-mage. Er bare en liten smak på hvordan magen etterhvert vil se ut når det endelig kommer en spire inni der....




Klemmer fra


2 kommentarer:

  1. DEre er jo nesten i mål dere, heldiggriser:) lykke til på ultralyd:)

    SvarSlett
  2. Drømmen om barn: Ja, vi kan nesten ta og føle på målet! Er en ufattelig herlig følelse. Tusen takk for lykkeønskninger på ultralyden, den trenger jeg ettersom min bedre halvdel ikke kan være med.

    Men dere har jaggu ikke lenge igjen dere heller! Blir så spennende å følge med. En uke igjen så er det sprayoppstart på deg :D

    SvarSlett

Tusen takk for at du skriver noen ord til oss :)