torsdag 17. mars 2011

Lyst på noe godt?

Da er du i alle fall kommet til rett plass! Kan ikke akkurat bidra til at du får noen smakebit herfra, men du kan i det minste få oppskrifta. Fikk så lyst til å overraske Lillemor i morgen med kake, så da hev jeg meg rundt og laget verdens enkleste kake; snickerskaka. Denne oppskrifta fyller en hel langpanne.

Oppskrift Snickerskake
2 glass peanøttsmør
200 gr kokos
200 gr sukker
600 gr lys sirup
300 gr cornflakes
4 plater mørk koke sjokolade

Fremgangsmåte:
Sirup og sukker varmes til sukkeret er oppløst. Ha i peanøttsmøret, ett glass av gangen slik at det blir en jevn røre, ha så i kokosen og til still ned varmen. Helt til slutt har du i cornflakes, som knuses lett slik at det ikke blir så store flak. Dette helles over i en langpanne,  bruk en slikkepott til å trykke ned røra så kaka blir jevn og fin. Smelt sjokoladen i vannbad og smør det utover kaka, og sett den kaldt. 

Sjokoladen smeltes i vannbad.

I mangel på langpanne, ble det ei paiform i steden pluss to andre former.

Lykke til og velbekomme!
Lovte dere i går å legge ut bilde av den trekasse jeg kjøpte meg. Passet utmerket godt på kjøkkenbenken med te, kaffeposer og kaffekapsler til Dolce Gusto maskinen.
En trekasse kan brukes til så mangt.
 
Ellers har jeg søkt på ny jobb i dag, krysser fingrene og håper det går rette veien!

Er begynt nedtellinga mot neste inseminering som trolig blir på slutten av denne måneden. Krysser fingrene for at vårsola har gjort sitt med kroppen, og at den er klar til å ta i mot en liten spire denne perioden. Av alle årstider så tror jeg faktisk at jeg liker våren best, for den har så ufattelig stor innvirkning på kroppen. Solen kommer tilbake, snøen smelter, fuglene kvitrer og blomstene begynner å poppe opp. Alt kommer til liv igjen etter å ha ligget i dvale en hel vinter, inkludert meg! Det kribler i hele kroppen, og jeg kjenner meg ved godt mot og er full av energi. Livet er fantastisk herlig nå som våren står på døra. 

Sprudlende hilsen fra: en våryr Tuppen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du skriver noen ord til oss :)