onsdag 16. mars 2011

En herlig dag!

Våknet av at solstråler kilte meg på nesen, og en kjapp titt ut av vinduet viste meg at solen skinte fra skyfri himmel, og temperaturen ute var helt perfekt. En alle tiders dag, i alle fall når man har vinterferie. Lovte guttungen at vi skulle dra på skitur i dag, så da var det bare å pakke sakene å dra, trodde jeg...Oppdaget fort at jeg hadde fått mensen, hadde voldsomme smerter i magen og blødde som en gris! Endelig kom den, sent men godt! Skjønner ikke hva som skjer denne syklusen ettersom mensen var så sen, men det kan sikkert ha noe med SA vi hadde forrige måned. Tygde i meg noen smertestillende, dusjet og heklet litt mens jeg ventet på at tabelettene skulle virke.

Guttungen ble utålmodig, for i hans hode skulle vi helst vært ute klokken 09.00, men slik ble det altså ikke. Det gikk enda noen timer før jeg fikk summet meg, og kroppen fungerte sånn noenlunde til å dra på tur. Pakket skiene i bilen og satte kursen mot målet.
Det var utrolig mange mennesker ute i løypa, og jeg ble totalt sjarmert av en skokk barnehageunger på tur. Noe så søtt! Små tasser med ski på beina og ryggsekken på, de kunne ikke vært mer enn 2 år. Skikkelig flinke var de også. Drømte meg bort mens jeg sto å beundret dem, og tenkte at det er nok ikke mange årene til vi har en liten tass med ski på beina. Tassen jeg har nå eg nesten like lang som meg, sjarmerende er han også, men ikke på samme måte som disse søte 2 åringene. Vi koste oss masse i løypa, men det ble ikke lange turen ettersom jeg gikk potte-tett og attpåtil hadde glemt astmamedisin hjemme. Men det var herlig så lenge det varte. Vi gikk oss i alle fall både varme og røde i kinnnene. Dro hjem til mer kos, kakao, kvikklunsj og hekling.
Beste tursjokoladen i verden, enten på tur eller etter tur ;o)


Oii, og plutselig nå innså jeg hvor sent det er!! Grøss!! Jaja, er utrolig hvor fort tiden går når man gjør noe morsomt (les: hekling). Ønsker dere alle en flott natt med fine drømmer. 


Nattahilsen fra: Tuppen som savner Lillemor masse! <3

2 kommentarer:

  1. Du er ikke mye flink til å finne senga når jeg er borte, snuppa mi! ;)
    Savner deg også, vanvittig mye, skal bli godt å komme hjem på fredag! <3

    Savner også ungene, bare så det er sagt altså! ;D

    Elsker deg over alt på denne jord, pus!!

    SvarSlett
  2. Ser ut til å ha vært en herlig dag ja!! :) Nå har ikke jeg hatt ski på beina på mange år, men er alltid stas når det er sol og fint føre! Og kvikk lunch er jo skikkelig digg!! (bare det at den ikke er glutenfri så jeg kan ikke spise det.. arg)
    Forresten så såg jeg bildene fra soverommet først nå og må si at de var virkelig flotte!! :) Mitt blir ganske så kjedelig i forhold.. Eller ble jo litt fint da det ble pusset opp da, men ikke såå fint!! :)
    Ha en riktig god natt!! :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du skriver noen ord til oss :)