lørdag 26. februar 2011

Da bærer det inn i skrulle-land igjen!

25.02.2011
Her skulle jeg være så hyggelig å dele dagens opplevelse med dere, men jeg kommer meg plutselig ikke på nett! Maks plagsomt, og jeg har prøvd alle mulige måter å komme meg på nett, men det funker bare rett og slett ikke. 

Dagen i dag har gått i ett siden i morges da jeg måtte starte tidlig hjemmefra for å komme meg til donoren. Reisa gikk fint, og jeg kom helskinnet frem.Fikk sjekket inn på hotellet og kikket meg litt rundt omkring i byen. I grunn ikke mye å se på, men noe måtte jeg finne på for å slå i hjel tia frem til at jeg skulle møte donoren. Vi fant ut at det greieste var at han kom på hotellet, som sagt så gjort. Litt over tre knakket det på døra mi. Jeg ble så forfjamset, at jeg hold på å banke på døra da jeg skulle åpne den. Det hadde gjort seg, hahhaha!

Donoren gjorde sitt på badet mens jeg satt i rommet og hadde tv-en ganske høyt på, ble jo nesten flau av å tenke på at det sto en mann på badet mitt og runket! Det var kjapt levert og han forsvant like fort som han kom. Da gjensto den virkelige jobben, som jeg måtte ta meg av denne gangen ettersom Lillemor dessverre ikke ble med. Hadde telefonkontakt med Lillemor i det øyeblikket at svømmerne skulle sendes på tur opp i det svarte intet. Så hun ”graverte” meg på telefonen, om hun klarte å gjøre jobben sin vil tiden vise. Men det er altså slik vi lager barn! 

Lå med rumpa i været i 20 minutter før jeg prøvde å legge meg for å sove, men preget av alt for mange tanker så var det umulig. Måtte skru på pc’n og surfe litt på nettet bare for å slå i hjel litt tid. Ble til slutt møkklei av rommet og våget meg en tur ut i drittværet. Fikk i meg noe mat før jeg snek meg tilbake på hotellrommet, hadde sett så mange kjentfolk at jeg turte rett og slett ikke oppholde meg i byen lenger.

Vel tilbake hadde jeg fått melding fra donor om at han kom en gang til senere på kvelden, prøvde igjen å ta meg en cowboystrekk, men til ingen nytte. Han kom som avtalt og prosedyren ble gjentatt også denne gangen ”sammen med” Lillemor. Om han kommer og gir meg en til dose i morgen får jeg straks beskjed om. Men som jeg sa til Lillemor, så føler jeg at det går veien denne gangen. Det hadde vært helt vanvittig og uforglemmelig om vi hadde testet positivt den 8.mars! Da vil kvinnedagen uten tvil få en spesiell plass i hjertene våre. Blir det klaff og spiren klamrer seg fast i ni måneder så får vi verdens beste førjulsgave.
Det er heller ingen tvil om at eggløsningen er i dag, har veldig vondt og enorme stikkinger.


26.2.2011
Donoren fikk ikke noen mulighet til å gi et bidrag i dag, men jeg føler at det holder med de to bidragene jeg har fått.  Spiste frokost på hotellet, og hvem andre en et helt fotball-lag av kjenninger springer jeg på?! Klarte å ro meg unna da jeg fikk spørsmål om hva jeg gjorde der. Hadde planer om en lang og god hotellfrokost, men jeg glefset i meg ei brødskive og sprang opp på rommet igjen. Møtet med fotball-laget tok fra meg all lysten til å sitte synlig!
Er det mulig å treffe så sykt mange fra sin egen plass i en annen by? 

Sjekket ut og startet på hjemreisen, det gikk fint og tankene mine surret ivrig i hodet. Har virkelig på følelsen at spiren sitter denne måneden. Donoren vår har to jenter samt at han har klart å få til to donorbarn som også er jenter. Virker som han bare produserer jentesvømmere. Blir det en liten jentespire på oss?
Har nå beveget meg inn i dpo-land, og det er denne tiden som er den verste. For tiden går så utrolig sakte. Her i huset blir det i alle fall testing den 8.mars for da er jeg 12 dpo. Ingenting hadde vært så flott som å teste positivt den dagen, på selveste kvinnedagen! Krysser alt som kan krysses. 

Egentlig burde jeg hatt babyklister denne måneden, men det rakk vi ikke å bestille. Så derfor lurer jeg på om det er noen av dere som vet om det finnes noe alternativ til babyklister og som har samme funksjonen? Vil så gjerne at det skal bli en liten spire av fredagens innsats og at den skal klamre seg fast.
Var veldig godt å komme hjem. Kvelden skal brukes til kos med Lillemor, ettersom hun reiser bort i morgen.

God helg folkens!

6 kommentarer:

  1. Jeg tenkte bare å gi dere et veldig godt råd som funket på meg iallefall. Det var Damiana og Wild yam. :D Man kan lese om det på SG, Fikk tidligere eggløsning, dag 7 (!!) og ble gravid begge syklusene jeg knasket piller. :) Det er urter da, ikke noe farlige greier. :)
    Andre gangen satt spira bom fast, og har i dag en liten gutt på 9 mnd. :D Anbefaler på det sterkeste de to urtene ! Her er en link: http://forum.snartgravid.com/showthread.php?t=85147&highlight=wild+yam

    absolutt verdt et forsøk om det ikke skulle klaffe denne gangen !!

    Lykke til.. :) Hilsen Nygift09 på SG

    SvarSlett
  2. Fructus Femina kan kjøpes på de fleste apotek så skulle ikke være så vanskelig å få tak i selv om du er kommet til dag 2 allerede... Ellers så spiser jeg bidronninggele som har meget god effekt på hormonene mine, men er usikker på om den kan brukes etter ins... Det har jeg iallfall ikke prøvd enda!
    Ønsker deg masse lykke til også denne gangen og følger med i håp om godt nytt!! :)
    Ha en flott kosekveld!!

    SvarSlett
  3. Så spennende, håper følelsen din er riktig! :D

    Et annet tips til "baby klister" er noe betennelsedempende middel.

    Er det alle klinikkene i DK bruker når de henviser til såkalt babyklister da.

    SvarSlett
  4. Jeg håper så inderlig at det klaffer for dere nå!!
    Har dere skrevet hvordan dere har gått frem ang donorvalget? Jeg er litt nysgjerrig nemlig :)

    SvarSlett
  5. Hehe, skrulle-land ja. Bra betegnelse på den 14 dager lange pinen.
    Jeg håper så med dere at dette blir en liten kvinnedag-spire! :)

    SvarSlett
  6. Her var det mange tips! Knasker betennelsesdempende tabletter pga et kne, så kanskje det hjelper da...?
    Har ikke orket å bevege meg inn til sentrum, så det blir ikke noe helsekost denne pp.
    Håper at det klaffer denne pp, er uten tvil ei påkjenning for kroppen.

    SvarSlett

Tusen takk for at du skriver noen ord til oss :)