onsdag 7. mars 2012

Symptomjeger?

8 dpo...og dagene fortsetter å snegle seg avgårde! 

Var alt for sent i seng i natt fordi vi ble sittende å spille på PS3, var stuptrøtt, men vi hadde det så morsomt at jeg tvang meg til å være oppe. Klokka var nærmere 5 før vi klarte å karre oss i seng, og jeg bråvåknet klokka 07.30! Her hadde jeg store planer om å sove lenge, men så er jeg lysvåken etter kun få timer søvn. *river seg i håret*

Har jeg merket noe da, har jeg noen tegn til at jeg kan være gravid? Skal jeg være ærlig så har jeg nok det, men jeg har hele tiden feid det under teppet at det kan være noe i det...Er livredd for at det ikke skal være sant, og at testen ikke viser to streker ved testedatoen. Holder på å bli sprø!!
  • Ekstemt allergisk fra 4 dpo, da var vi hjemme igjen, og jeg er fortsatt allergisk mot katten vi har i huset.

  • Høyre bryst klødde 6 dpo, men jeg fant ut at det måtte være blonde-bh'en som var   årsaken. 
  • Senere samme kveld fikk jeg enorme stikkinger i samme bryst, forklarte det med at jeg lå "feil" i senga.
  • Ble akutt kvalm 6 dpo på kvelden da jeg kjørte bil, men det var fordi hunden var med og forpestet lufta med sin dårlige ånde!
  • Hjertet hadde et raptus av dobbeltslag på kvelden 6 dpo, men det har jeg hatt mange ganger tidligere, selv om det er lenge siden.
  • Voldsomme menssmerter fra 4dpo til 7dpo, ikke unormalt når mensen er like rundt hjørnet.
  • Kvalmebølge på kvelden 7 dpo, men det var fordi jeg var sulten.
  • Tydeligere blodårer på brystene 7 dpo, ikke til å unngå når man klemmer på dem!
  • Lillemor påstår jeg er humørsyk, 7 dpo! Ikke rart når man legger seg alt for sent.

Fant en liste på nett en eller annen plass for en tid tilbake, jeg husker dessverre ikke hvor, men her er den i alle fall.  For de av dere som er i dpo-land kan kanskje denne listen gi deg en bekreftelse på mistanken din om at du er gravid. Eller få deg til å kjenne etter på alle signalene kroppen sender ut som kan tolkes som tidlige graviditetstegn.

dpo = days past ovulation/ antall dager etter eggløsning

1 dpo: Sammentrekninger i livmoren, øm livmor, støl livmor  
1 dpo: En ny glød
1 dpo: Ekstra sterk sultfølelse
1 dpo: Kvalme
1 dpo: Kjenner at brystene er anderledes
1 dpo: Soppinfeksjon i underlivet 
2 dpo: Stikkinger i eggstokkene, de aller fleste kjenner dette på høyre side, for andre veksler det mellom venstre og høyre.
5 dpo: Murringer i livmoren, føles som om tarmene flytter på seg
6 dpo: Hjertebank
6 dpo: Luft i magen
6 dpo: Spotting (festeblødning, litt blod på pairet eller i trusa) 
7 dpo: Ømme bryster, kjennes som om brystene er hovne, eller som om det stikker i brystene, andre føler at det klør veldig.
7 dpo: Markerte blodårer på brystene
7 dpo: Hårsekkene på brystene blir mørkere og mer definerte
7 dpo: Økt utflod, utfloden blir vitere
7 dpo: Tett nese
7 dpo: Slapp og trøtt
7 dpo: Humørsvingninger
7dpo: Halsbrann
7 dpo: Festesmerter, kjennes som stikninger i livmoren, som kan bevege seg mot korsryggen 
7 dpo: Stikkinger i magen ved nysing, raske bevegelser, eller å reise seg brått opp
7 dpo: Vekslende hard og løs mage
7 dpo:Kviseutbrudd
8 dpo: Tidlig tretthet, legger seg tidlig
8 dpo: Fryser og svetter om hverandre
8 dpo: Tørste
9 dpo: Frysetokter
9 dpo: Flere hadde opplevd å teste positivt så tidlig. 
10 dpo: Mange reagerer på kaffe og røyk, de som er avhengig vil aldeles ikke ha det
10 dpo: Drømmene blir mer tydelige 
10 dpo: Urinen har en stram lukt, litt jernaktig
10 dpo: Svimmelhet
10 dpo: Tørr hud
10 dpo: Generell tretthet
11 dpo: Luktesansen endrer hva den liker og ikke liker
12 dpo: Neseblod
12 dpo: Uren hud
12 dpo: Mister hår/tynnere hår
12 pdo: Metallsmak i munnen
14 dpo: Oppkast 
15 dpo: Herpesmunnsår, dukker spesielt opp hos de som er tidligere plaget med det. 



Ha en strålende dag!!


7 kommentarer:

  1. Jeg er på dag 13 dpo og har de siste 4 dagene slitt med kvalme bølger, første dagen var når jeg la meg, igår var det når jeg smakte en slurk pils av mannen (jeg eeeeelsker pils) og i natt når jeg drakk vann, i dag når vi kjørte bil.
    Har bort forklart alt med alt mulig..

    Klør, stikker på høyre bryst, høyre brystvorte er skikkelig sår og klør masse ( jeg har en fettkul i høyre bryst som jeg skylder på her), smerter i ene fuballen som går rundt til livmora, smerter i høyre eggstokk, mister hår (jeg mister hår til vanlig også) tørr hud, "gulp" smak i munnen, holdt på å spy av pølselukt, varm og kald om hverrandre osv..

    Men jeg bortforklarer alt med at jeg er sliten og begynner å bli syk :P

    Lykke til <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Thi hi hi! Godt å høre at det er andre som klarer å komme opp med naturlige forklaringer på alt ;)
      Da kan du jo teste i morgen! Iiiiiik! :D

      Masse lykke til du også <3

      Slett
  2. Hihi, du er nok en skikkelig symptomjeger ja, men det trur jeg vi alle er disse dagene før testing! Men, er ikke så lenge igjen til testing nå, vel? Er SÅÅ spent på resultatet altså! <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Symptomjeger jeg? nei, aldri ;)
      Holder på å sprekke av nysgjerrighet!

      Slett
  3. Er det noe nytt i symptomjakten nå? Jeg er stadig inne her og ser etter nytt. Det er spennende dette! :)

    SvarSlett
  4. Dette er alt for spennende! Kjenner jeg nesten har lyst å teste for dere her. ;)

    SvarSlett
  5. Så spennende! :D
    Krysser fingrene så hardt for at det skal være deres tur nå vennen! <3

    SvarSlett

Tusen takk for at du skriver noen ord til oss :)