søndag 31. august 2014

Er rimelig sjokka!

Som jeg skrev i gårsdagens innlegg, så var jeg skråsikker på at testen jeg skulle ta i dag ville bli blenda hvit. Og det gjorde den forsåvidt også. Den ga ikke noe utslag umiddelbart etter den hadde trekt opp alt, så dermed la jeg den til siden. Jaja, da hadde jeg rett da, den kom til å bli negativ. Er ikke noe annet enn å ta kontakt med Hfs på mandag for å høre om fremtidige forsøk.

Etter testen gikk jeg på kjøkkenet for å lage frokost til meg og Plutten. Mens jeg sto der å lagde mat surret tankene i hodet om videre behandling, men likevel klarte jeg ikke slutte å tenke på den negative testen som lå på badet. Før vi skulle spise gikk jeg for å se på testen, vet ikke hvorfor, men jeg bare måtte se på den. Overraskelsen var derfor sjokkerende da jeg oppdaget at testen var positiv! Den var POSITIV. Tårene demmet seg opp i øynene og jeg sto med testen i hendene og bare smilte. Prøvde umiddelbart å ringe Lillemor, men hun svarte ikke. Jeg måtte få tak i henne, for jeg sendte en sms til henne kort tid etter jeg hadde testet og skrev at den var blenda. Jeg prøvde å ringe gjentatte ganger, uten svar. Siden hun hadde jobbet dobbelt visste jeg at hun sov, og med telefon på lydløs. Fikk etter mye om og men tak i henne og hun ringte meg opp, og lurte på hva som var så viktig. Det eneste jeg fikk sagt var; "den var positiv likevel!" og svaret jeg fikk var et gedigent "HÆÆÆH?! jeg skjønner ingenting!" Kan trygt si at vi begge var rimelig sjokka, selvfølgelig lykkelige.

Ikke godt å si hvorfor testen ble positiv, så negativ, for så å bli positiv igjen. Kanskje begge streifet innom og at det ene egget falt i fra. Ikke vet jeg, men det vil ultralyden vise oss om noen uker.

Hadde forøvrig ei natt preget av minimalt med søvn, så jeg vurderte å droppe hele testen. Er glad jeg ikke gjorde det. Har hatt en fantastisk dag med Plutten til tross for ei dårlig natt for oss begge. Han fikk en god formiddagslur, så han hentet seg litt inn der. Vi har lekt oss masse inne, siden det har plaskregnet i hele dag. Han elsker biler, og leker med lyd. Tenkte jeg skulle driste meg til å lete frem plastelina i morgen siden været ikke ser ut til å bli noe bedre. Er spent på hvordan han reagerer på det. Han er av den typen som skal smake på alt.


Tuppen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du skriver noen ord til oss :)