torsdag 15. desember 2011

Noen stikker kjepper i hjulene...

Og hvem andre enn KrF gjør det? Nå har de kommet med et "nytt" lovforslag, nemlig å "stenge norske sædbanker". Med dette mener de altså at man skal slutte med donorsæd i Norge. Jo da, dette er for alle som trenger sæd, men som det kommer fra i denne artikkelen, så er det samtlige lesbiske par i Norge som nektes hjelp, mens 3 %  heterofile par som vil gå glipp av sitt kjærlighetsbarn. Selv om 3% kanskje høres lite ut, så er det faktisk ganske mange heterofile par som vil bli rammet av dette, om dette lovforslaget skal bli vedtatt.

Hadde det vært opp til KrF hadde verken lesbiske eller homofile
eksistert på denne planeten!

Den ene underteksten som står i begynnelsen av artikkelen irriterer kanskje mer enn noe annet: "Vil lesbiske ha barn, så får de gjøre det på den naturlige måten".
HALLO!!! Mener virkelig KrF at jeg eller Tuppen skal dra på byen en kveld å lure en mann med hjem, slik at vi kanskje kan få barn med ham? Trodde at man i følge bibelen ikke skulle ha sex før ekteskapet jeg....

Men det KrF mest sannsynlig mener med det er vel at alle lesbiske (som vil ha barn) skal drite i legninga si, gifte seg med en mann og dermed produsere egne barn. Kjenner jeg blir dårlig! Ikke bare fordi vi lesber skal finne oss en mann, men hva med mennene da? Det kan jo være at en i et slikt ekteskap faktisk har ekte følelser for partneren sin. Og det å leve i skapet er heller ikke bare, bare.... Jeg skjønner ikke hvordan jeg skulle klart å gå 15-20 år tilbake i tid og leve i skapet igjen, for det var ikke lett. Slet med det meste før jeg kom meg ut, både selvbilde og selvfølelse. Følte som om jeg ikke var verdt noe, og at jeg ikke hadde noe positivt å gi noen. Er det dette som er den nye drømmefamilen for KrF? En pappa som er forelsket i sin kone, og ei kone som ikke har lyst til å leve nettopp fordi hun ikke får være den hun egentlig er? Er det den ideele familen å oppdra et barn i?

Jeg håper og tror at det fortsatt er elementært å ha foreldre som er lykkelige, og som elsker barnet sitt over alt på denne jord. Det være seg om man er alenemamma, alenepappa, mamma og mamma, pappa og pappa eller mamma og pappa....

For meg er det utenfor fatteevne, at vi i snart 2012 ikke har politikere som faktisk ser mennesker for det de er, nemlig individer som er skapt for å elske og bli elsket. Og at det er litt skremmende å tenke på, etter alt det vi faktisk har fått til i Norge når det kommer til lesbiske og homofiles rettigheter, så skal vi gå tilbake i tid å begynne å usynliggjøre oss igjen? Det beste i hele artikkelen er at KrF hevder de ikke er diskriminerende, fordi det også går utover heterofile par hvor han har dårlig sædkvalitet....
Jeg har rett og slett ikke ord, og forbannelsen har gått over i tristhet....


Klemmer fra

8 kommentarer:

  1. Jeg har ingen tro på at de får igjennom forslaget. Men det er ufattelig provoserende... Det er helt klart at det eneste de er ute etter er å nekte lesbiske par å få barn. Det var jo ingen som lagde bråk da kun heterofile par kunne få hjelp fra donor.. Det er patetisk. Og typisk KrF.

    SvarSlett
  2. De kan jo likegjerne bare si det høyt: "Vi liker ikke homofile!"

    Selvom jeg kjenner mange, kristne, tolerante mennesker, må jeg også si at jeg kjenner endel av de som ikke er det. Som synes at IVF er å tukle med naturen, og at homofili er synd. Jeg lurer på hvorfor de føler seg berettighet til å dømme, trodde det var gud som skulle ta seg av det jeg?

    Sæddonasjon har vel adri gjort noe annet enn å gjøre folk lykkelige, jeg ser overhode ikke noe betenkelig med det. Det fine med donasjonen i Norge er at donor er åpen, det liker iallefall jeg.

    SvarSlett
  3. Dette er jo helt på trynet!
    De kommer helt sikkert ikke til å få gjennom forslaget sitt - dette kan da virkelig ikke tas seriøst?!

    Stå på - og lykke til! :)

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  5. Dette her er helt idiotisk! :(
    Syns de fra KRF kan se og få opp øynene på at vi lever i 2011.
    De er en gjeng med gammeldagse særinger,som elsker å provosere,og putte kjepper i hjulene til folk...Vi er en del av de 3%...og nå har vi ENDELIG kommet innenfor på Riksen,og så skal de j&%¤#"¤%& sette kjepper i hjulene!ARG!
    Jeg ble så provosert av det innlegget,at jeg måtte skrive om det selv igår :)

    SvarSlett
  6. Lilleboffen: Vi kan ikke si oss mer enig, de kan ikke få aksept for en slik lovendring av de andre partiene på Stortinget. Men det er fortsatt hårreisende at ikke de godtar at mennesker er som de er... Helt utrolig!

    Jordmoren: Ja, dere sier det der, at det hadde vært lettere å bare si det rett ut at de ikke liker homofile. Men det var jo heller ikke noe nytt da... ;)
    Det eneste negative med åpen donor er at det er lite tilgang på donorer, for det er mange menn der ute som ville likt å være anonym... Bortsett fra det, så synes vi også at det er positivt!

    Babyklar: Nei, man kan ikke ta det seriøst, men det er skremmende at det fortsatt finnes folkevalgte som er så trangsynt at de vil stoppe den medisinske utviklingen, bare for at Norge har godkjent kunstig befruktning for lesbiske par også. Og det morsomme er jo at nå går vi prøvere og håper på at staten skal innse at de bør begynne å vurdere enslige også, og så kommer KrF med et slikt forslag?! Uforståelig!
    Tusen takk for det, lykke til til deg også, vi følger med! ;)

    Framineoyne: Har ikke fått lest ditt innlegg enda, men skal gjøre det i løpet av helgen. Trøsten for oss alle er at det tar tid å få til en lovendring i Norge, og uansett så kommer de ikke til å få det gjennom! ;)

    SvarSlett
  7. Jeg hørte også om det, og jeg holdt på å besvime :-o Det er da virkelig ikke mulig!!! Jeg har ikke flere ord om saken ennå, men det kommer nok ;-)

    SvarSlett
  8. Jeg blir også irritert og forbannet! Og jeg er verken lesbisk, alene eller blandt de "3%" ene... !

    Godt at de fleste ikke er enige dere!=)

    SvarSlett

Tusen takk for at du skriver noen ord til oss :)