torsdag 8. desember 2011

Misforstått...

Igjen har vi vært uten nett, og det er helt utrolig hvor avhengig man er av internettet i dagens samfunn. Fikk ikke betalt en haug med regninger, og måtte i banken isteden. Kan ikke huske sist jeg var i banken og betalte der...Men nå har vi nett, og leverandøren vet ikke hva som er årsaken til det ustabile nettet. Vi mistenker at det har noe med koblingen inn til huset, for den var vistnok gammel og utslitt fikk vi vite da vi byttet leverandør i fjor. I skrivende stund har vi ikke råd til å fikse det, da pengene er forbeholdt den store drømmen vår.

Ringte til HFS her om dagen for å høre om de hadde sendt avgårde brevet med reseptene. Var litt bekymret for at det ikke skulle komme frem, ettersom jeg får mensen igjen midt oppi jula (mellom 28-31.12) og jeg var ikke sikker på om klinikken hadde åpent i dette tidsrommet. De har åpent med redusert kapasitet i romjula, så når mensen kommer skal jeg igjen ringe HFS slik at de får notert det ned i journalen min. Jeg måtte selvfølgelig spørre mer om hvordan dette med nedregulering fungerer, og jeg har virkelig misforstått sist jeg pratet med dem....Brevet er ikke sendt, men det er ikke noe som haster egentlig. Jeg bare syns at det er greit å ha slike papirer hjemme, slik at jeg har dem når jeg behøver dem.


Når jeg får mensen neste gang skal jeg ikke starte på spray første dag som jeg trodde! Etter første blødningsdag er det bare å begynne å telle dager, for jeg skal ha oppstart på dag 20, og skal bruke spray i 20 dager før jeg skal over på gonal-f. Hvor lenge jeg skal bruke gonal-f avhenger selvfølgelig av hvordan resultatet er ved scanningen. Men det blir sikkert rundt 10-12 dager denne gangen også. Dosen på gonal-f er også trappet opp, fra 150 ie ved forrige forsøk, blir den økt til 225 ie ved neste oppstart.
Ut fra mine beregninger blir det trolig uttak i midten av februar, om medikamentene har den virkningen vi ønsker. Blir det klaff da, vil vi få termin like rundt julaften 2012. Vi har selvfølgelig snakket litt om neste forsøk, men vi tar det som det kommer, og håper selvfølgelig det går bra. Det er ikke som forrige forsøk at vi var overbeviste om at det kom til å gå bra, vi var ikke innom tanken engang på at det kunne gå galt! Dermed ble fallhøyden veldig stor når forsøket gikk skeis. Vi har lært av forrige opplevelse, og tror ikke noe som helst før vi sitter her med positiv test i hånda. Selv om det var veldig kjipt det vi opplevde, er vi en erfaring rikere og vet hvordan det er om vi skulle komme i samme situasjon enda en gang.
Men vi håper selvfølgelig på det beste, og håpet må man aldri miste.


Lovte dere et innlegg om stearinlys, men de var utsolgt for hvite kubbelys, så det ble bare kjøpt inn vanlige stearinlys. Får heller lage ett innlegg om kubbelys ved en senere anledning. For å lage disse lyspakkene bruker du bare de samme tingene som ble brukt til å pynte tennbrikkettboksene.
 

Lyspakkene inneholder 6 lys. Passer fint å gi bort sammen med
fyrstikkeske og servietter til noen som har alt. :)
Har fortsatt ikke handlet fler julegaver og kjenner at panikken er i ferd med å angripe! Må vel gjøre noe med det og starte shoppinga. For verken jeg eller Lillemor er interessert i å handle julegaver i siste liten og rett før julaften, og da må vi nesten starte snart for å unngå det. De jeg sliter med å finne julegaver til hvert år, er besteforeldrene mine...  
Noen som har tips til hva man kan gi i julegave til mennesker på nesten 80 år?

EDIT: Av og til tenker både jeg og Lillemor veldig feil!
Vet ikke hva vi hadde i hodet når vi regnet oss frem til en eventuell termin ut fra det forsøket som skal utføres på nyåret. Men at vi var helt på villspor er veldig sikkert. Om ting går rette veien på forsøk nummer to, vil vi få termin i begynnelsen av november 2012 og ikke nærmere julaften 2012. 


 
Hilsen fra

3 kommentarer:

  1. Så spennende med det nye forsøket, lykke til! Det høres ut som en hormonell hestekur, men resultatet man håper på, gjør jo at alt er verdt det!

    Det er ikke alle 80-åringer som er like, men noen i min krets har i hvert fall satt pris på nattsokker (deilige, varme alpakkasokker), votter, isbrodder og (stygt, men brannsikkert) elektriske "levende" lys. Bøker? Abonnement på et blad? En bunke blomstergavekort?

    SvarSlett
  2. Jeg håper at dere får et flott resultat av neste forsøk! Dere skal bli gravide og få baby vet dere :)

    Til dame på 80 år + - har jeg gitt for eksempel fuktighetskrem og shampoo. Gjerne en som er bittelitt dyrere enn den vanlige butikktypen. Det er noe som de alltid trenger. Ellers så er også et tips å ta en tur innom helsekosten, det finnes krem som vil hjelpe på blant annet stive knær. Til menn har jeg dessverre heller liten erfaring, men kanskje kryssordbok om de liker sånt?

    SvarSlett
  3. Neste forsøk går i boks, og dere tester positivt på bursdagen min ;-)

    Ang gave - om de er spreke, så kunne man jo gi billetter til en kinoforestilling, teater, gavekort på en middag eller en annen aktivitet?

    Om de ikke er så spreke, så setter de sikkert pris på en fin blomsteroppsats eller et gavekort til en butikk (klær, blomster, interiør, parfymeri eller no) de liker... Kanskje hadde de hatt lyst på fotterapeut eller manikyr/pedikyr?

    Eller kanskje de setter pris på en kurv med kjeks, vin, oster, lys, likør, servietter, kaker, julegodterier - ja egentlig kan man jo putte hva som helst oppi ;-)

    Liker de bøker eller filmer, så kan man jo finne noe der...

    Hmmm, nå fikk jeg jo rent mange gode idèer sjøl, men har ingen å gi det til...hehe :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du skriver noen ord til oss :)