torsdag 14. april 2011

En lang dag...

Er nesten nettopp kommet hjem, og har faktisk vært hjemmefra i over 13 timer. Så kan vel trygt si at det var herlig å komme hjem! Har vært en lang og tankefull dag. Jeg har ikke vært ansatt i bedriften i 14 dager en gang, og jeg tenker allerede på å slutte....Det er litt bekymringsverdig. Men jeg føler meg veldig alene og lite ivaretatt. Elendig opplæring og null oppfølging! Ender derfor opp med å tusle mye rundt i butikken alene for å finne på ting å gjøre, bare for å ha noe å henge fingrene i.
Fra tidligere jobber er jeg vant med et høyt arbeidstempo med bra arbeidsmoral, mens her er alt stikk motsatt! Jeg vet rett og slett ikke om jeg takler at dagene går i sirup og at de ansatte sitter på ræva så fort de får muligheten, gutter med ELENDIG humor, baksnakking, skravler om helgas begivenheter og fyll, har mobiltelefonen bortimot limt fast i hånda eller inntill øret eller sitter klistra fast i dataen på facebook! Trodde faktisk ikke det var mulig, at folk har så lite respekt for arbeidsplassen sin at de går stikk i strid mot det arbeidsgiveren har gitt forbud i mot. Hadde jeg vært sjef på bedriften hadde jeg lagt inn sperringer på blandt annet facebook. 

Jeg kjenner at jeg er voldsomt frustrert og nesten irritert over hvordan ting blir gjort på denne bedriften, så jeg klarer ikke å slå meg til ro med at dette er plassen for meg, til tross for at jeg er veldig interresert i interiør/farge faget. Plassen blir rett og slett for barnslig og ustrukturert for meg. Derfor har jeg igjen startet jakten på en ny jobb.


Når det kommer til prøvingen så kan det hende at vi rekker en inseminering innen vi skal på ferie, men det forutsetter at mensen kommer på lørdagen og at eggløsningen skjer den 29.april. Det er dessverre ikke ting man kan forutse eller bestemme, så da får vi bare håpe på det beste. Oppdatering følger selvfølgelig! 

Vi ble forresten veldig paff i går da vi logget inn på ving.no profilen vår. Hadde sett for oss at det var lenge igjen til vi skulle reise på feire...Ble mildt sagt sjokkerte da vi oppdaget at det faktisk bare var 18 dager igjen til avreise!! Ble nesten erklært krisetilstand i heimen...Vi som bestandig er godt forberedte på lange ferier, ble denne gangen tatt på senga. Det føltes faktisk som om vi hadde bestilt oss en "på-hopper-tur". Kom plutselig på at passet til guttungen går ut mens vi er i utlandet, og at jeg måtte bestille nytt. Fikk gjort det i dag, og håper at det er oss i hende innen vi reiser. Dama på politistasjonen så det ville ta minimum 10 dager, og ettersom det snart er påske så det forsvinner en del arbeidsdager i forbindelse med den. Krysser fingrene for at passet er i hus innen vi reiser. En ting er i alle fall sikkert: det skal bli fantastisk deilig med sol på kroppen!  Skal bli godt å vende snuten sørover til Hellas, til samme hotellet som i fjor, bare i enda større leilighet. 

Solnedgang rett over Tenerife :)

Hadde egentlig et lite håp om å dra til fjells i påska, men ettersom vi "plutselig" skal til syden så spørs det ikke om vi blir hjemme for å forberede diverse. Og kjenner jeg meg selv rett så kommer jeg til å boble over av energi og da vet jeg at det ender med å pusse opp gangen om vi blir hjemme.
Det er vel den eneste fordelen med å jobbe i den bedriften, at jeg får kraftig reduserte priser på tapeter, maling, gulv og andre nyttige ting man behøver til oppussing. Skal gå til innkjøp av tapet og gulv i morgen tror jeg...


Skriblerier av: Tuppen

2 kommentarer:

  1. Håper tanta kommer så du rekker det! For min del er jeg temmelig sikker på at det blir midt i påska denne gangen. Jeg har foresten en liten tilstandsrapport fra fjellet: IKKE påskevær (kan hende det er annerledes på deres fjell, men her er det bare brunt å søle og guffent, da hjelper det lite med sol) nei, gi meg kystpåske i år :-)
    Huff, slike jobber er så trasig. Man blir så påvirket av sånn arbeidsmoral. Håper du finner et bedre sted å jobbe, men egentlig høres det ut som at du burde bli der og heller bidra til en positiv endring. Sjefer liker sånne som deg på slike steder.

    SvarSlett
  2. Føler vel at jeg jobber litt i motbakke når det kommer til den plassen, og folkene der er virkelig inngrodde i sine spor. Så jo, jeg har bidratt så langt med positiv holdning med humor og smil, så vi får se hva det blir til. :)
    Ønsker virkelig tanta velkommen på besøk denne gangen, så kanskje vi rekker det før vi tar ferie. :D
    Det er sikkert mer snø her i fjellene, men den er blitt ganske så råtten, så da blir det hjemme-påske.

    SvarSlett

Tusen takk for at du skriver noen ord til oss :)