torsdag 7. april 2011

Dagen i dag...

Startet dagen tidlig i morges for å dra til sykehuset for å ta mamografi undersøkelsen. Måtte reise en god stund før jeg kom fram, men hadde også en god del tid å slå i hjel før jeg skulle møte til timen. Ruslet litt rundt i sentrum og kjøpte litt småtterier, før jeg gikk opp til sykehuset. Fikk komme inn før jeg hadde time, men ble bortimot kastet ut igjen like fort som jeg kom inn! Hvorfor? Jo, fordi jeg sa at jeg hadde mistanke om at jeg var gravid. Så jeg fikk beskjed om å gå å sette meg på venterommet igjen. Ble litt små-nervøs for at det var en bom-tur, men fikk fort kontra-beskjed. Jeg skulle undersøkes med ultralyd, fordi røntgen var for risikabelt. Ble litt venting på meg, men undersøkelsen gikk greit. Legen kunne ikke si meg konkret om jeg var frisk eller ikke, ettersom ultralyden ikke klarer å fange opp alt....
Med en lapp med telefonnummeret til avdelinga, og beskjed om å ringe så snart jeg visste noe. Siste jeg sa da jeg gikk ut døra var: da ses vi igjen, enten om noen uker eller måneder!

Dere lurer sikkert på hvorfor jeg har vært på den undersøkelsen. Årsaken er at ganske mange i min familie, både kvinner og menn har hatt kreft. Blandt annet er det tre kvinner som har hatt brystkreft ganske tett etter hverandre, så da syntes fastlegen at det var på sin plass å sende meg på dette. 

Ellers er formen min helt grei, er fortsatt usannsynlig trøtt! Drikker baby-klister og tar folat hver dag. Det er ikke store endringene, går bare å venter på å få tisse på pinne og håper at den gir oss to streker!


Hilsen fra: Stup-trøtte Tuppen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du skriver noen ord til oss :)