torsdag 27. januar 2011

Øke sjansene til å bli gravid...

Etter mye lesing på nettet og forumet og fant ut at blandt annet solvipect (slimløsende hostesaft) kan øke sjansene for graviditet. Hvordan kan hostesaft bidra til økte sjanser? Jo, som sagt solvipect er slimløsende, og det har påvirkning på slimhinnenene. Hvem skulle tro at hostesaft kunne påvirke slimet i verpekanalen? Det skal jo liksom bare fungere mot slimhoste....



Men hostesaftens funksjon er at den nedsetter viskositeten i slimet, på godt norsk; den tynner ut slimet i kroppen. Ergo, den brukes mot slimhoste og det blir lettere å hoste opp seigt slim. Tar du det i forbindelse med baby-produksjon noen dager før eggløsning vil EL-slimet bli tynnet ut!Dermed blir det lettere for spermiene å svømme opp til egget. 
Det foreligger neppe noen medisinsk studie på dette, men de som har brukt det i forbindelse med baby-produksjon har hatt veldig god erfaring med solvipect.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg var litt skeptisk til å bruke hostesaft for å øke sjansene for å bli gravid. Jeg var vel skeptisk til at det i det hele tatt skulle fungere, men her skulle ingenting stå uprøvd! Hva gjør man ikke for å få en spire i magen? Den er jo beregnet på slimhoste, men jeg fikk fort erfare noe helt nytt! Begynte med solvipect fem dager før antatt eggløsning og tok det frem til den dagen jeg ble inseminert. Normalt sett skal man ta 10 ml inntil 3 x daglig, men jeg orket ikke dette styret med å måle opp flere ganger daglig  så jeg tok en real sup fra flaska hver kveld.

Jo nærmere jeg kom eggløsning, jo mer slim produserte jeg! Og kvelden før og samme dag som inseminering var slimet veldig tynnflytende og det bortimot rant av meg. Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg trodd at det kom av at jeg egentlig var veldig tent, på grunn av tilstanden av flytende slim der nede. Har aldri opplevd at slimet har vært så tyntflytende! Så det er absolutt inge tvil om at solvipect har hatt virkning på meg.

Til dere som sliter med å få barn, og som ikke har prøvd solvipect, anbefaler jeg å prøve det.

Nå krysser vi bare fingrene for at solvipecten har bidratt til at svømmerne nådde frem til egget denne måneden og at spiren sitter.

Skriblerier fra: Tuppen

4 kommentarer:

  1. Hei igjen!
    Jeg kom over denne linken. http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/babytid/amming/article569464.ece
    Tenkte med en gang på dere ;)
    Overhode ikke sikkert at dere synes noe om dette, ville bare vise at det faktisk er mulig. Det må jo være veldig praktisk om man synes det er en grei løsning.

    SvarSlett
  2. Så koselig at du tenkte på oss ;)

    Jøss!! Viste ikke engang at det var mulig å stimulere frem melkeproduksjon hos den som ikke hadde gått gravid. Men praktisk er det jo uten tvil ;) Om det er noe som lar seg gjøre vil jo tiden vise.

    SvarSlett
  3. heihei, jeg er en jente som også har prøvd hosteswsaft tror jeg blei gtravid med det første gangen jeg prøvde men mistet den veldig tidelig ca 2 uker på vei bare. men jeg har prøvd og blidt gravid i over 2 år og vert det bare 1 gang uten om denne, lurer så på om det bare var veldig flaks eller om faktisk detb var hostesaften som hjalp meg litt...
    Så\ jeg lurer bare på om dere har hatt noen resultater av dette ??

    SvarSlett
  4. Howdy would you mind sharing which blog platform
    you're working with? I'm looking to start my own blog soon
    but I'm having a tough time making a decision between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal. The reason I ask is because your design and style seems different then most blogs and I'm looking for
    something unique. P.S Apologies for being off-topic but I had to ask!


    Also visit my weblog - anvil pruners

    SvarSlett

Tusen takk for at du skriver noen ord til oss :)