torsdag 20. mars 2014

Pill popper!

Er ei kjennsgjerning at man skal knaske folat i forkant av en planlagt graviditet. I tillegg til dette er jeg satt på metformin 3 ganger daglig. Tar opptrappingen saktere enn normalt for å slippe bivirkningene som de fleste får: vondt i magen. Derfor er det ekstremt viktig å ta metformin sammen med mat eller kun kort tid etter et måltid. Da slipper man unna de plagsomme magesmertene. Har også gått til innkjøp av disse gravid vitaminene som man får kjøpt på apoteket. De inneholder alt en prøver/gravid trenger, deriblant omega, folat og jern. Er fire av disse tablettene som skal tas daglig og en slik eske holder i en måned.

 Er kort tid igjen til oppstart av spraykaoset. Jeg gruer meg ikke, for jeg fikk ikke en eneste bivirkning på de tidligere forsøkene. Eneste jeg må gjøre er å lage alarmer på telefonen slik at jeg husker å spraye alle tre gangene i løpet av dagen. Ettersom vi skal til syden blir det ei uke ekstra på spray for å få alt til å klaffe, men har som sagt ikke noe vondt forhold til synarela'en.

Forøvrig har b-vitamin nivået ikke bedret seg siden jeg gikk gravid, så har nå fått fem ampuller som skal settes i sprøyteform over en kort periode. Må bare passe på å huske å dra innom legekontoret å få tatt dette før jeg blir gravid igjen, da de helst ikke setter b-vitamin sprøyte på gravide. Jernnivået var heller ikke blitt bedre til tross for knasking av jerntilskudd, derfor måtte jeg øke dosen. Er spent på hva blodprøveresultatet viser neste gang. Er kanskje ikke så veldig rart at man er trøtt og går fort tom for energi.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du skriver noen ord til oss :)