tirsdag 20. november 2012

Offisielt på overtid...

Hadde vel ingen store forhåpninger om at Lillesprell skulle karre seg ut til termindato, det hadde jo vært for mye forlangt av han... Men nå er vi altså der, på overtid! Som om ikke dagene til tider har gått sakte nok, så vil kommende dager bortimot snegle seg avgårde. Nei, jeg er ikke glad for at vi er overtid! 

Alt er i allefall klart. Huset er ryddet, seng og vugge oppredd, vippestolen står pent plassert i stua, bilstolen er børstet fri for støv og vi har ordnet så fint i vogna med voksipose og annet stæsj, men vi mangler en liten tass til å ta alt dette i bruk. Det er helt ærlig et mareritt å gå å vente på noen som man bortimot har lengtet seg syk etter...
Ååh kjære Lillesprell, vi er overmodne for å møte deg hele gjengen. 


Bakdelen med å ikke ha fått baby på termindato er at telefonen tuter i ett sett. Det ryr inn med meldinger fra mennesker rundt omkring som lurer på om vi har fått. Men kjære vene, skjønner de ikke at vi tar kontakt når Lillesprell har meldt sin ankomst??! Blir så lei av å svare på de samme spørsmålene gang på gang til de samme menneskene.
Og det har ingenting med at dere lurer på om vi har fått eller ikke, for jeg velger selv når jeg vil inn på bloggen å lese. Dessuten er det faktisk bare koselig og rørende å vite at så mange der ute er så spente hvordan det går med oss.


Merker jeg noen forskjell på kroppen? Vel, både ja og nei. Bekkenet er blitt bedre, så jeg slipper å benytte meg av krykker (takk og lov, for det var tungt altså).
Har fortsatt veldig uregelmessige mas-rier, og nedpresset har blitt ubeskrivelig kraftig og magen har sunket enda mer. Nå i kveldinga hadde jeg gromsete spotting, så det tyder jo på at noe skjer "oppi der". Hvor lenge jeg må gå før Lillesprell melder sin ankomst vites dog ikke, ny kontroll til legen senere denne uken. 


Magehulehybelen i uke 40.
Inni her trives tydeligvis Lillesprell veldig godt....
I følge Lillemor har jeg innredet hybelen litt
for hjemmekoselig, ettersom han ikke er
 kommet ut enda. ;)
Og sånn ellers, sett bort fra litt sutring over, er jeg ved godt mot ;)
Oppdaterer bloggen så fort det skjer noe action som skulle tilsi at Lillesprell melder sin ankomst. 


Beste hilsner fra

18 kommentarer:

  1. Vet akkurat hvordan du har det nå. Det er skikkelig tøft å gå over tiden. Men om kort tid er denne siste ventetiden glemt. Nå er du på målstreken!! Jeg innbiller meg også at en babytass født litt over tiden gir dere en roligere start. Jeg har fulgt dere siden dere fikk blå streker. Nå ønsker jeg dere all verdens lykke når tiden et inne!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig at du har fulgt oss hele veien :)
      Vi skimter målstreken, og nå har vi gjort ALT (bortsett fra medikamentell behandling) for å påvirke kroppen min til at Lillesprell skal komme. Vi kan ikke gjøre noe mer enn å vente, og det føles egentlig helt greit.
      Han kommer nok om ikke så lenge får vi håpe <3

      Slett
  2. Skjønner godt at dagene snegler seg avgårde nå og er helt enig med Lillemor om at du har innredet hybelen for hjemmekoselig for han ;)
    Vi venter i spenning med dere, og han kommer nok ut da han er klar for det. Han får jo verdens beste foreldre og det vet han jo! <3

    Masse lykke til videre snuppa!
    Stor klem fra oss

    SvarSlett
    Svar
    1. Dagene har faktisk gått fortere enn jeg hadde forestilt meg, så det ble ikke så ille som jeg fryktet. Alt for koselig hybel samt den tuben med lynlim som jeg sendte inn ved innsett er dårlig kombinasjon når man vil at Lillesprell skal komme ut igjen... :P

      Tusen takk for gode ord snuppa, det varmer hjertene våre. :D

      Mange klemmer fra oss.

      Slett
  3. Trege, trege lillesprell!! Hadde virkelig trodd at han hadde kommet nå!! Men sånn går det når han har det for koselig der han er!! :-D Men godt å høre at formen er litt bedre iallfall da!! Kjekt å ikke ha det alt for ille når en bare er kjempe utolmodig!! Uansett veldig godt at dere er helt klare t han kommer så dere kan senke skuldrene og kanskje finne på noe kjekt!! :-D Er selvsagt veldig spent på om det skjer nytt, men skjønner at det kan bli litt mye mas for dere når alle til vite!! Ønsker dere masse lykke til og håper at fødselen skjer snart og fort!! :-D Masse klemmer!! :-D

    SvarSlett
    Svar
    1. Lillemor sier det er min skyld at han er treg... ;) Jeg har for vane å aldri stresse når jeg skal noe, og er kanskje litt for ofte for sen til avtaler. :P

      Er fantastisk herlig å ha absolutt alt klart til han kommer, gjenstår litt vasking her og der, men stresser ikke akkurat med det. Er bare veldig deilig å komme hjem fra føden når alt er spit-shina, så slipper man å tenke på rengjøring når man bare vil bruke tida på å kose med den lille.

      At dere på bloggen lurer på hvordan det går, er bare koselig. :D Værre er det at venner ikke skjønner at vi faktisk kommer til å si fra når Lillesprell melder sin ankomst. Nesten så de tror at vi kommer til å glemme dem.

      Tusen takk for lykkeønskninger, de kommer godt med :D

      Mange klemmer i retur. :D

      Slett
  4. Men NÅ er det uansett ikke lenge igjen!! Må være slitsomt å gå sånn og vente, men tenk så spennende.. Kan jo godt være at i morgen på denne tida er han ute.. eller i overmorgen :P Uansett så er det nå veldig begrensa hvor lange han kan bli der inne nå da.. hehe.. LYKKE TIL!!! <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Neida, vi trøster oss med at det ER faktisk ikke så veldig lenge igjen. Nå slapper jeg bedre av siden vi har vært på føden og gjort alt som kan gjøres for å få fortgang i sakene. Vi kan rett og slett ikke gjøre mer, før de eventuelt setter oss i gang på føden.

      Skal uansett nyte den siste tiden, slappe maks av og kose meg med kreative krumspring. :D

      Tusen takk for lykkeønskninger. :D

      Slett
  5. Hehe, han er en liten luring, gitt ;) Men, han kommer snart, jeg tenker på dere hver dag <3 Stor klem herfra <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Han kommer til verden om ikke så alt for lenge, enten det blir frivillig eller med hjelp fra damene på føden og en dose medikamenter. Håper selvfølgelig han finner ut veien selv, å bli indusert er ikke noe jeg ønsker.

      Koselig å høre at du har oss i tankene.

      Klemmer fra oss.

      Slett
  6. Spennende nå :) Håper du får som meg.. En dag over termin ♥

    SvarSlett
    Svar
    1. Var nok ikke så heldig...

      Men ut skal han, og håper det ikke blir så lenge til <3

      Slett
  7. Æsj, overtid er ikke gøy! Det er da man VIRKELIG begynner å lure på om svangerskapet bare er lureri. Ja, hvertfall jeg tenkte sånn... det ble 9 dager over for meg, og de 9 dagene er de lengste i mitt liv. Håper dere slipper unna med langt færre :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Håper vi slipper så veldig mange dagene, men er forberedt på at vi kanskje må få litt "starthjelp" fra føden med litt medikamenter. Krysser fingrene for at det ikke skjer!

      Dagene på overtid har gått over all forventning, men så har jeg vel egentlig ikke tenkt så mye på det. Og vi har gjort alt vi kan for å bidra til at Lillesprell skal komme ut. Vi kan rett og slett ikke gjøre annet enn å bare nyte hverandre, at alt er klart, slappe av og kose oss.

      Slett
  8. Innom med en god klem til dere begge:) Håper lillegullet bestemmer seg for å flytte ut av magehuset snart <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, en god klem varmer alltid. :)
      Satser på at Lillesprell kommer snart, er så spent på å møte han og bli kjent med det lille mirakelet vårt <3

      Slett
  9. Håper at dden lille prinsen blir født før midnatt, da blir det på min 40-års dag ;-) Ønsker dere alt godt.
    Klem fra Trudelutt

    SvarSlett
    Svar
    1. Lillesprell kom nok ikke på 40 års dagen din Trudelutt. ;)
      Gratulerer så mye med vel overstått bursdag, håper du hadde en superflott dag. :D

      Tusen takk for gode ønsker! :D

      Klemmer fra oss.

      Slett

Tusen takk for at du skriver noen ord til oss :)