onsdag 28. september 2011

Eggløsning!

Tisset på pinne i går og fikk en veldig positiv el-test, og det kom vel egentlig ikke som noe bombe, da kroppens signaler ikke har vært til å ta feil av. Har hatt merkbart vondt i eggstokkene, men har hatt mest stikking og lette smerter på venstresiden der cystene er. Er litt rart å tenke på at det egget legen sa mest sannsynlig ville løsne,(på høyresiden) har løsnet og er på vandring på leting etter en sædcelle...
Legen sa forresten at vi bare skulle fortsette å inseminere frem til vi fikk behandling på klinikken. Hadde det ikke vært for at formen min er så voldsomt ustabil, med feber som kommer og går, så hadde vi kanskje gått gjennom et slikt forsøk denne perioden. Men samtidig så kjenner jeg at jeg har en helt annen ro i kroppen ved el. Det er ikke det konstante jaget etter å ordne med transport kun kort tid før avreise samt kontakte donor for å møtes. Føler vel strengt tatt at vi er ferdig med denne måten, i forsøket på å bli gravide. Den er alt for stressende, og til syvende og sist så fører ikke stress noe godt med seg. Det er større sjanse for at det ikke klaffer når man stresser som en gal, og det har vi gjort de siste gangene. Årsaken til at det har blitt stress er at vi ikke har kommet i kontakt med donor, og når vi endelig har kommet i kontakt med han så har det ikke vært mange timene igjen før det har vært for sent. Da blir man ganske stresset...eller veldig stresset! Ting hadde uten tvil vært litt annerledes om donor bodde på samme plass som oss
.

Fikk sporingsnummeret til senga, den ble sendt fra østlandet på tirsdag og kommer til oss i morgen! Gleder meg stort til den kommer i hus. :D

Skal ta kontakt med megleren i morgen, for nå er formen såpass grei at jeg klarer å ta i mot han og vise han rundt. Dessuten så føler jeg at det begynner å brenne litt under beina på oss. Høsten har kommet for fullt her i Nord, og snøen er nok ikke så langt unna. Blir adskillig vanskeligere å flytte når det er masse snø. Merker også at vi er modne for å komme oss bort fra denne møkkaplassen, og huset vi ikke trives i. Blir veldig gira på å komme oss avgårde, spesielt når vi ser programmet "gøy på landet". Bygde-Norge har utrolig mye flott natur å by på, koselige hus og samholdet i ei bygd er mye sterkere enn på større plasser. Dessuten kan man bidra til at samholdet i bygda blir enda bedre ved å bidra selv.

Vi har vært i kontakt med tilflyttingskoordinator i den bygda vi ønsker å flytte til, og fikk spørsmål om vi kunne bidra til å arrangere ulike aktiviteter. Sendte avgårde en lang mail om hva vi kunne tenke oss skulle skje i bygda, og pussig nok hadde de ikke disse tilbudene fra før av. Synes det er litt merkelig, for det er slike aktiviteter jeg forbinder med bygda eller små tettsteder. Da tenker jeg spesielt på julemesse. Eneste julemessa som ble arrangert i bygda var i regi av bedehusmiljøet, og den ble som en gudstjeneste på en måte. Er ikke det jeg legger i en julemesse...på en julemesse samler man bygdas nevenyttige kvinner og menn, hvor man har stands og selger det man har laget. Det er selvfølgelig også ordnet med en liten kafe med salg av vafler, kaker og gløgg slik at man slå av en prat med sine sambygdinger. :) Gleder meg til å flytte ut på landet, og det vet jeg Lillemor også gjør.



Drømmer om et nytt liv på landet i et gammelt og sjarmerende hus.

Tidligere idag da jeg skulle blogge, streiket pcn min! Det skjedde ingenting, den slo seg på, men skjermen forble svart! Jeg hadde dette problemet kun ett år etter at jeg kjøpte den, og da ble den sendt inn til leverandøren for reparsjon. Nå har det samme skjedd, to år etter at den ble reparert sist, og jeg har bare hatt datan i 3 år. Jeg føler meg nesten naken uten min egen data. Føler at hele livet mitt ligger på den bærebare saken....
Kan godt være etterpåklok, men det nytter fint lite. For sånn egentlig burde jeg hatt alle viktige dokumenter og bilder på en ekstern harddisk...

Håper bare at de klarer å fikse den, uten at noe forsvinner.

Lillemor skal til legen i morgen for å bli henvist videre til gynekologen, men hun må også høre om hun skal fortsette på provera. For etter 3 måneder på tablettene er fortsatt ikke syklusen hennes stabil. Hun var nede i 30 dagers syklus, men denne måneden var den på 34 dager. Det er likevel forbedring fra når hun startet på kuren, for da var det 68 dager! Blir spennende å høre hva han har å si i morgen.

Vi deltar i konkurranse hos Flippy hvor man kan vinne gavekort fra pledd.net 
Hiv deg med du også davel! Er mange flotte pledd å velge mellom :)




Tuppen

3 kommentarer:

  1. Blir helt rørt av bildet med det nydelige lille hvite huset på jeg... Idyll!

    SvarSlett
  2. Fruen: Det er vakkert og idyllisk, bare helt perfekt! Men det er ikke blitt vårt....enda :) Krysser fingrene for at det blir vårt om kun kort tid.

    Fantaserer om dette huset daglig, og ser for oss en fremtid med flere små løpende over gulvet. Drømmer om å innrede det med masse gamle møbler for å ivareta den gamle stilen som huset har. *sukk*

    Det ER paradis. <3

    SvarSlett
  3. Så spennende, både på den ene og den andre fronten. Skjønner godt at dere ikke orker inseminering mere. Det er virkelig stressende.

    Jeg svarer på kommentaren deres også her: Når det gjelder assistert befruktning i Danmark, så er lovverket veldig rart. Leger har ikke lov til å drive assistert befruktning med åpen donor, kun anonym. Det er kun jordmødre og andre som har mulighet til å inseminere med åpen donor. Siden det har vært viktig for meg, så har jeg heller valgt å se meg om etter andre muligheter.

    SvarSlett

Tusen takk for at du skriver noen ord til oss :)