torsdag 26. mai 2011

Lite blogging for tiden.

Akkurat nå har vi en litt "dødperiode" i bloggingen, og det er mye fordi det er så mye som skjer for tiden. Lange arbeidsdager, personalmøter og korpsøvinger grunnet diverse oppvisninger.

Man skulle tro at etter 17. mai så var det slutt for sesongen, men ikke her i gården. Det er korps fra morgen til natt når det ikke er jobbing. Er ille, men jeg begynner å bli lei nå. I allefall når Tuppen ikke klarer å la være å svare på alle spørsmålene og kommentarene fra eksmannen som ringer til alle døgnets tider pga dette. Synes det blir litt for mye av det gode når telefonene kommer både rett før og rett etter øvingene, lørdagskveldene når han har pappahelg og lignende.

Men nok om det! Jeg har ENDELIG fått time til fastlegen for å få ordnet dette med progrestronnivået mitt, sannelig ikke enkelt å få time til fastlegen altså!! Nå har jeg ringt hver dag siden brevet kom i postkassa i april (bortsett fra de to ukene vi var på Rhodos), og i går ettermiddag kl. 1528 fikk jeg altså endelig svar! Og har legetime den 16. juni.... Så nå satser jeg på at jeg blir akutt syk (les; forkjølet grunnet bakterier eller lignende), slik at jeg kan ringe tidlig en morgen å få akuttime i stedet for. Spurte om det var noen som helst mulighet for at de kunne kontakte meg dersom de fikk avbestillinger på timer, men det gikk ikke, for da brukte de disse timene til akutte ting... Er ikke så mye man får gjort noe med, synes bare det er merkelig at det går ganske nøyaktig 3 uker for å komme seg inn til fastlegen uansett når det er på året. Enn om man kunne forventet behandling litt fortere enn som så? Skjønner jo at legene har mange pasienter, men når fastlegen din ikke har fullt opp en gang, burde det ikke da ha vært kortere ventetid på vanlige legetimer?

Jeg fikk forresten migreneanfall i går, og det var kjipt! Nå har jeg ikke hatt migrene-anfall på noen år, og så kommer det plutselig uten noe mål og mening. Jeg gjorde ingenting spesielt på arbeid i går, men likevel så kom det som kastet på meg. Begynte med flimmersyn ca 1time før, og så smalt det. Helt pyton! Skjønte ikke hva som skjedde når flimmersynet kom, for jeg har aldri opplevd det i forbindelse med migrene før. Tidligere hadde jeg ekstrem hodepine og kvalme, men kvalmen er altså blitt byttet ut med flimmersyn i stedet for. Og det var et greit bytte det altså, for da får man jo forvarsel på hva som kommer til å skje, men jeg trodde virkelig jeg hadde vokst av meg dette tullet... ARGH!!  
(Nå skal det sies at jeg nevnte det på arbeid her om dagen, at jeg trodde jeg hadde vokst det av meg, så det gikk vel helst troll i ord....)

Vi har lovet dere bilder fra turen vår, vil bare si at det blir, det blir. Jeg må bare finne kabelen til kameraet, så legger vi ut noen av de! :-)

Ha en fortsatt fin dag folkens!!

Ettermiddagshilsen i fra Lillemor

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du skriver noen ord til oss :)