torsdag 1. mars 2012

I teorien....

Dro til Hfs 3 timer før det første avtalte møtet med dem ettersom de ville undersøke meg først. Vi satt en god stund og ventet, men det var forsåvidt veldig greit. Sykepleierne kom innom å pratet med oss og vi lo av hvor stor magen min var blitt. De spurte også hvordan formen min var, for de så at jeg ikke var helt meg selv.

Uansett, legen sa han ikke behøvde å undersøke meg først og at vi heller skulle ta ultralyd ved innsettet. Ble hentet inn og la meg tilrette i stolen, og var veldig spent på hva han ville si når ultralyden ble foretatt..."joda, du er greit overstimulert. Her er det en god del vann i bukhulen og eggstokkene dine måler ca.8cm på hver side. Folliklene vi tømte på torsdag har nå fyllt seg med væske. Vi gjør likevel et innsett, men vær obs på at symptomene vil forsvinne om en uke om du ikke blir gravid, og blir du gravid vil det bli værre. Du må passe på å drikke nok vann og hold deg unna mat som binder vann i kroppen."

Av de 19 eggene som ble tatt ut gikk altså 8 videre til icsi behandling,5 hadde delt seg fint til i går mens over natten har 4 utviklet kjernefeil. Vi satt altså igjen med 1 egg idag og nå håper vi at det holder seg der til november.

Skriver et mer detaljert angående uttak/innsett og resten av opplevelsen når vi kommer hjem. I
teorien er vi altså gravide....Satser på at dette er gullegget!

Klemmer fra en veldig redusert Tuppen, Lillemor hilser :-D

15 kommentarer:

  1. Krysser fingre for gullegg, ja! :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Et ønske: det er i alle fall et egg med stort kampinstinkt! Når alle de andre eggene kapitulerte, klarte dette lille egget seg. Håper det betyr noe ;-)

      Slett
  2. sikker på at dette er egget med stor E:)

    sandramedhjertetihånden

    SvarSlett
    Svar
    1. Sandra med hjertet i hånden: vi satser på det vi også :)

      Slett
  3. Jeg kan ikke noe om å være overstimulert, så jeg bare lurer på om det kan hindre graviditet?? Eller skal kroppen fungere normalt selv om??

    Jeg håper så inderlig at dette var gull-egget og krysser det jeg måtte ha for de neste ukene!! Er sååå spent på fortsettelsen av dette! :)

    Masse lykke klemmer!! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Vestlandsjenta: overstimulering hindrer ikke graviditet, det kan faktisk gjøre forholdene bedre :) Tuppen er noe lettere redusert pga de kraftige smertene hun har i magen. Kan skrive ett eget innlegg om akkurat dette emnet, altså overstimulering.

      Vi er ikke akkurat lite spente på de kommende dagene ;)

      Tusen takk for lykkeønskninger og klemmer. :)

      Slett
  4. Krysser fingrene for at det er gullegget og at det kommer en liten baby i november til dere ! <3

    God bedring til deg tuppen :)
    Varme klemmer fra oss

    SvarSlett
    Svar
    1. Ønsket om å bli foreldre: det er akkurat det vi håper og nå, at dette er gullegget! Det var jo det eneste egget som gikk videre der nede, så da satser vi på at det er livsmotet som har slått til! ;)

      Tuppen takker for hilsning, klemmer tilbake til dere begge herfra!

      Slett
  5. Kjipt med overstimulering (dere burde virkelig sende inn en klage på den gynekologen!), men utrolig bra at det ble innsetting denne gangen! Jeg heier på dere!! :)

    SvarSlett
  6. Å, jeg krysser fingrene for at dette er gullegget!! Og, at smertene til Tuppen ikke blir for ille!

    Kunne de si noe om disse kjernefeilene? Hvorfor det skjer?

    SvarSlett
  7. Lilleboffen: Ja, vi er ikke videre fornøyd med den lokale gynekologen... Får sjekke litt rundt hvordan vi bør gå frem i så fall.

    Var veldig skeptisk til om det ble innsett ettersom jeg ble overstimulert, men de mente at dette ikke var noe problem:) Jeg må bare være obs på signalene som kroppen sender ut i de neste ukene.

    Er veldig glad for at det ble innsett for egget hadde trolig nok ikke klart seg gjennom frys og opptining.

    Kjekt med flotte mennesker som heier på oss! :D

    SvarSlett
  8. Pergoberta: Vi satser på at det hjelper oss med masse positiv energi fra dere :)

    Det MÅ jo nesten være gullegget siden det var det eneste som ble igjen, og som i tillegg var perfekt!

    Smertene er til tider helt forferdelig, men det går i bølgedaler, og jeg har vett til å ta det med ro. ;)

    Angående kjernefeilene som ble påvist på eggene så er det flere faktorer som spiller inn.
    Jeg har fått påvist dårlig eggkvalitet, og alderen spiller jo en rolle her. (føler meg svingammel når jeg skriver det...)
    Hvorfor noen har dårlig eggkvalitet vet jeg fint lite om.

    Har også fått dårlige undersøkelser (monitorering) fra den lokale gynekologen, som igjen gir en ringvirkning til hvordan Haugesund skal medisinere meg.

    Selv om det er kjipt å vite at eggene mine er av heller laber kvalitet, så er det også godt å få det bekreftet. For nå vet jeg hvorfor det ikke har blitt noe baby på meg og Lillemor.

    SvarSlett
  9. Jeg har trua på at dette er GULLegget! Krysser alt for at det klorer seg fast inni hybelen sin og gir dere to fine streker om et par uker!

    SvarSlett
  10. MrsO: Vi håper selvfølgelig også at det er GULLegget! <3
    Tiden frem mot testedatoen går så innmari sakte...Skulle ønske dagene i dpo-land ikke sneglet seg avgårde! ;)

    SvarSlett
  11. Dette må vel bare være gullegget vel??
    Blir spennende å følge med videre nå ja! :-)
    Stor klem herfra <3

    SvarSlett

Tusen takk for at du skriver noen ord til oss :)