mandag 30. januar 2012

2 dager igjen!

Fikk dratt på apoteket i dag. Hadde egentlig en plan om bare å hente ut synarela sprayen, men det endte opp at vi hentet ut alt av medikamenter som skal brukes på dette forsøket. Synes det var like greit, for da risikerer jeg hvertfall ikke at jeg glemmer å hente gonal-f til jeg skal starte med den. Det koster å lage barn hos legen....men prisen vi må betale for å få oppfylt vår aller største drøm spiller ingen rolle! Får bare håpe at det nye regimet gir uttelling med flere egg og bedre kvalitet. For 2 stk 900 ie gonal-f, 1 stk 300 ie gonal-f, 1 stk ovitrelle og 1 stk synarela ble totalsummen 9036,50. Gjorde et greit innhugg i budsjettet denne måneden, men da er det mer penger til overs neste måned. 

Onsdags morgen kl.08.00 skal den første dosen med synarela sprayes, neste dose kl.15.00 og siste dosen sprayes kl.22.00, og det skal sprayes i annenhvert nesebor. For å gjøre det enkelt for meg selv har jeg lagt inn alarmer på telefonen til de oppgitte tidspunktene og i hvilket nesebor det skal sprayes. For å holde pcos'en i sjakk, så knasker jeg metformin tre ganger daglig. Disse har blitt tatt til litt andre tidspunkter, men jeg velger å endre det slik at både spray og tabletter blir tatt til samme tid. Litt mindre å holde styr på. Når jeg skal begynne med sprøytene blir de trolig satt kl.22.00, men det får vi se på når den tid kommer.

Dette av hormoner blir trolig tilstrekkelig for dette forsøket.

Fikk melding fra ei venninne i dag. De har vært på privat klinikk både i Norge og i Danmark for å få hjelp til å lage barn, og de har 5 forsøk bak seg. For 14 dager siden hadde de sitt 5.forsøk bak seg med inseminering med donor, og de kunne teste i dag. Testen var dessverre negativ. Hva de skal gjøre nå vet de ikke riktig, for nederlaget etter dagens test var hard å svelge. Håper bare de ikke gir opp til tross for at de har brukt nesten 100 000,- og fått 5 negative tester. Eneste vi kan gjøre er å bare være der. Har ikke fortalt noe til dem (eller noen andre) hva vi holder på med, og det er nesten så jeg gruer meg til å si noe, om vi skulle bli gravide før dem....

Lillemor har i over ett år slitt med skrudd syklus, og i morgen skal hun endelig på utredning for pco på sykehuset hos gynekologen. Blir spennende å høre hva han har å si. Forrige periode var det 83 dager mellom mensen, mens denne perioden var det mer normalisert og det var bare 33 dager siden forrige mens. 

Skriver oppdatering i morgen hvordan det gikk med Lillemor hos gynekologen og om vi har gått ned noen ekstra kilo og inn noen cm. 




4 kommentarer:

  1. Så spennende :) Jeg følger med dere, selvom jeg er superslapp på kommentarfronten for tiden...

    SvarSlett
  2. Snart er dere i gang!! :)
    Det er ikke akkurat småpenger dere må ut med for de medisinene...heldigvis vil dere jo få en del igjen :) Og babyen(e) dere vil få ut av dette er selvfølgelig verdt alt :) Tenk at noen faktisk lager barn helt gratis?? Fjern tanke, hehehe....

    SvarSlett
  3. Flippy: Vi vet hvorfor du ikke kommenterer så mye, men vet at du er innom selv om du ikke legger igjen spor. :) Veldig koselig når du legger igjen spor etter deg. :D

    Det blir veldig spennende! Er veldig mye som skjer for tiden, og det gjør ting enda mer spennende! ;)

    SvarSlett
  4. Lilleboffen: Nå er vi faktisk bare 7,5 timer igjen til vi er i gang igjen! Skal si at tiden siden forrige forsøk har gått utrolig fort. Det er faktisk over 3 måneder siden, men det føles ikke slik.

    Skal bli herlig å starte opp.

    Nei, det er på ingen måte billig for disse medisinene, men pengene mister all sin betydning og verdi i denne sammenhengen. :)

    Lage barn gratis? hva er det? ;)
    Var lagt inn forslag i ett eller annet politisk parti om at det skulle bli gratis med kunstig befruktning i Norge fra 2013. Tviler på at dette kommer til å bli vedtatt, men det er spennende å følge med i debatten.

    SvarSlett

Tusen takk for at du skriver noen ord til oss :)