fredag 18. november 2011

Ikke mange timene igjen!

Om drøye ni timer ligger jeg i den berømte gu-stolen og spriker med beina som den største selvfølge. Det har blitt en vane med disse undersøkelsene, og man vet at man er "garva" når man ikke føler seg ille til mote over å kle seg halvnaken for helsepersonell. 
Er veldig spent på hva morgendagen bringer...Håper at dagen i morgen blir den siste med sprøyter, ikke at det er ille å sette dem, men jeg blir så utrolig dårlig.

Det hele toppet seg i dag da jeg var ute sammen med hunden. Var kommet hjem og sto på altanen å ventet på at hunden skulle rase fra seg i hagen. Var kvalm i utgangspunktet, men plutselig kom det skyllende over meg som en gedigen bølge. Endte opp med at jeg hang over rekkverket på altanen og spydde som en gris! Takk og lov for at det var tidlig i morges og at det enda var skumt ute. Var neppe noen naboer som så at jeg sto å ropte på elgen hengende over min egen altan....Fikk summet meg, og krabbet nesten inn. Hunden var selvfølgelig tørst etter turen, og det var tomt for vann i skåla. Måtte derfor fylle opp med vann til firfotingen, og det endte opp med at jeg igjen spydde, i vasken på kjøkkenet!! Var helt ødelagt, og fant ut at det var like greit å gå å legge seg. Rasket med meg en pakke med ritz-kjeks og litt drikke før jeg fant veien til senga. Klarte å pakke i meg et par kjeks og litt drikke før jeg la meg nedpå. Sovnet rimelig kjapt, og ble vekt av at Lillemor kom hjem fra jobb. Kvalmen har kommet og gått hele dagen, og jeg var våken i knappe to timer før jeg måtte sove mer. Da jeg våknet var kvalmen nesten borte, men nå hadde magen slått seg vrang. Midt i middagslaginga måtte jeg bare løpe fra alt! Date med toalettet neste...

Får trøste meg med at når spiren sitter, så er det trolig at kvalmen kommer snikende igjen, og vi er forberedt på hvordan den påvirker kroppen min. Men da finnes det hjelpemidler om kvalmen skulle bli for intens, og jeg vet at ritz-kjeks klarer å dempe kvalmen litt. Fra den dagen spiren sitter og om kvalmen skulle melde seg, vil det stå en eske med ritz-kjeks pent plassert på nattbordet mitt... 


Nå skal vi begge prøve å få noen timer med søvn, før morgendagens store begivenhet skal skje. Oppdaterer dere så snart vi vet hva som skjer videre. 




Nattahilsen fra

4 kommentarer:

  1. Nå begynner det å bli veldig spennende her syns jeg!!!! :)

    SvarSlett
  2. Pergoberta: Har skrevet et eget innlegg om det, omsider ;) Men det gikk helt suuupert! :D

    SvarSlett
  3. Sylvia: Hehehhe!! Sorry, for at vi var så sen med å oppdatere bloggen, men nå er det skrevet et eget innlegg om det, og der står alle detaljene. :D

    SvarSlett

Tusen takk for at du skriver noen ord til oss :)