fredag 28. januar 2011

Klare for litt latter??

Har fått tak i boken "hva føder de nå?" skrevet av Anne B. og Sigrid Ragde. Måtte riktignok låne den på biblioteket fordi den eksisterer lenge. Altså, de har solgt ut alle opplagene. Ganske kjipt egentlig, for den boka skulle vi mer enn gjerne hatt i hus. Har ikke ledd så mye på lenge, vi lo så tårene trillet!
Er ganske utrolig hva som blir sagt av både vordende mødre og fedre samt jordmødre rundt omkring i vårt langstrakte land. 
Har du en behov for en god latter, så anbefaler vi å lese denne boka.
  
ADVARSEL: plages du med slapp urinblære, og står i fare for å skvette på deg pga kraftige latteranfall, anbefaler vi at du tar på deg et truseinnlegg før du starter lesinga!

En liten forsmak på boka:
-Moren hans er ganske snål. Da vi kom og fortalte henne at jeg var gravid, sa hun at hun ikke trodde vi GJORDE det fordi jeg bruker tannregulering. Men jeg forklarte henne at alt sånt skjer i den andre enden.
Førstegangsgravid 16 1/2 år

Pasienten er ca 2 uker gravid, og svangerskapet hat hittil forløpt normalt.
Fra journalnotat

-Jeg skulle tatt ut batteriene på den hersens biologiske klokka, hadde jeg visst hvordan dette kom til å bli! Men nå har jeg i hvertfall tatt ut batteriene på badevekta.
Etterpåklok første-og sistegangsgravid 39 år

-Husker du de pumpene til gummimadrasser, de man stod og tråkket på? Av og til må jeg nesten sjekke om noen har koblet en slik pumpe fast til navlen min.
Vordende tvillingmor

-Alle sier at man må leve som VANLIG...At det går an å si noe så dumt! Hvordan lever man som VANLIG, i disse elefanttrusene??
Åtte måneder på vei, 22 år

-Mannen min trodde våren var kommet, da jeg sa at jeg hadde fått bekkenløsning.

-Akkurat nå? Hvordan jeg har det? Jeg er helt ut lykkelig. Hele tida. Til og med mens jeg spyr!
Førstegangsgravid

-Jeg blir tynnere og tynnere. Jeg ligner snart en avmagret boaslange som har slukt en geit.
Annengangsgravid

MÅ HA DET, BARE MÅÅÅÅÅ HA DET!!!
Gravide får veldig ofte kick på ting, og veldig ofte de rareste ting! Se bare her:

-Hele forrige uke spiste jeg utelukkende Honnikorn og Granny Smith-epler. Ola kom hjem med røde epler til meg på onsdag, men dem fikk han jaggu spise sjøl, når han engang skjønner såpass!
Kresen kvinne, 38 år

-Jeg har aldri likt sponplater, men nå gjør jeg det.
Førstegangsgravid, 22 år

-Heldigvis er Erik i losjen med han som driver Rema på Stavset. Jeg måtte nemlig ha geitost i natt, og det fantes ikke i huset. Butikksjefen låste oss inn klokka seks på morgenkvisten. Masse styr med alarmer og sånn. Jeg SPRANG ned til kjøledisken. Jeg rev av plastikkemballasjen med tennene. Tror det er det beste jeg har smakt i hele mitt liv. Det verste er at jeg skammer meg ikke engang.
Kvinne med næringsvett

-Jeg spiser avispapir i smug. Og jeg vet det høres helt sykt ut, men heg har oppdaget at Bergens Tidende smaker desidert best.
Svoren tilhenger av en fri presse


-Jeg har sluttet å røyke, men jeg bruker fremdeles fyrstikker. Jeg tenner dem og lar dem brenne ut. Så spiser jeg alt det svarte.
Karbonavhengig, 36 år 

Kroppens underlige signaler....
 -Den leieboeren her inne roper stadig vekk på både egen utgang og kjøkkenmuligheter.
Annenengangsfødende med sparkepike i magen 

-Ungen sparker sånn om natten at jeg bare ligger å hyler. Jeg synes det er dårlig gjort å sparke en som allerede ligger nede....

-Brukes ikke ultralyd egentlig bare for å fange opp ultrahøy fosterlyd?
Forrvirret førstegangsgravid, 3 uker på vei. 

-Kjæresten min er så spent på å se om barnet har arvet kjønnet hans.
Uselvisk, 18 år  


-Ungen er vel ikke så lett å ta bilde av, antagelig. Ja, for er den ikke helt dekket av talg.
Medisinsk oppdatert, 21 år 


Har enda mange morsomme på lager :) Neste innlegg om dette vil dreie seg om hva vordende fedre klarer å lire ut av seg.
En liten forsmak:
Far: Kan vi komme? Vannet er gått, og det er tre minutter mellom riene. Har dere et ledig rom?
Jordmor (med humor på stengrunn ): Det er stappfullt i herberget, men selvsagt kan dere komme. Ta med en feltseng!
(senere på føden) 
Jordmor: Det tok jammen sin tid. 
Far: Var ikke SÅ lett å få låne en feltseng av noen klokka tre om natta! 


Håper du fikk deg en god latter! :D 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du skriver noen ord til oss :)