fredag 2. desember 2011

Den første dagen i blåfjell!

Vi har fått en utrolig koselig start på desember måned. I går kveld/natt hev vi oss rundt, og ommøbelerte hele stua. Vaska og tørka støv, hengte opp nye gardiner, la på nye duker og pyntet stua og kjøkkenet med adventspynt og noen nisser. Ville at ungene skulle bli overrasket i dag da de sto opp, og det ble de! De var veldig fornøyde med hva vi hadde gjort, og syns det ble kjempekoselig. Selv om vi synes at det ble både ryddig, rent og koselig er det bestandig koselig å vite at barna også setter pris på det, og ikke minst: de gir komplimenter og skryter av oss voksne. 

Litt før klokka 18.00 satte vi over på NRKsuper og ventet utålmodig på at årets julekalender skulle starte. Vi hadde satt frem pepperkaker, mandariner og julebrus og fyrt på julelyset fra black design som sprer slik herlig julelukt i huset. Julekalenderen som vi har sett x-antall ganger før, er fortsatt like koselig, og vi har startet nedtellingen til julaften. Blandingen av pepperkaker og skrellede mandariner lukter bare helt magisk! Ventetiden mot julaften kommer til å bli veldig koselig, selv om jeg hadde en helt annen mening for en uke siden.

Med denne koselige gjengen teller vi ned mot julaften, jul i blåfjell.

Nå kjenner jeg at det er på tide å virkelig begynne med julegavene! Har bare kjøpt 6 stykker og har 40 igjen...Noe av det værste jeg vet er å handle julegaver. Alle er så stresset i butikkene, servicen er på langt nær like bra som ellers i året og det er vanskelig å kjøpe julegaver til mennesker som egentlig har alt. Ting har uten tvil endret seg de siste årene, før hadde man ikke råd til å kjøpe seg alt man ønsket seg, men det gjør man nå. Dermed blir det vanskeliger å handle julegaver til hverandre til min store fortvilelse! Heldigvis har jeg tatt vare på julegavelista fra i fjor, så jeg vet hva som ble kjøpt eller laget. Slik risikerer jeg ikke å handle det samme i år.

Jeg begynte forresten å spotte i dag, så det kan tyde på at mensen er i rute. Skal ikke ha den før i neste uke. Tanken om at alle sprøytene hadde påvirket kroppen min har streifet meg, men siden jeg begynte å spotte, er det ingen tvil om at kroppen min er upåvirket av alle hormonene. Regner med det blir en telefon til HFS i begynnelsen av neste uke, og jeg skal ærlig innrømme at jeg er litt spent på å høre om hva som skjer videre med oss. Men det er ikke slik at jeg tenker på det hver dag, det med prøvingen har virkelig blitt lagt bakerst i tankeboksen, og i natt sov jeg veldig godt. Selv om vi la oss noe sent, sovnet jeg rimelig kjapt, og jeg sov i 7 timer. Siden forrige fredag har søvnen vært minimal, og det er veldig slitsomt. Nå kan det virke som jeg har fått bearbeidet tankene, skuffelsen og sinnet såpass at nattesøvnen kan bli normalisert. Godt å endelig ha livet sitt tilbake! 


Når det kommer til Lillemor og hennes syklus, så har hun fortsatt ikke fått mensen! Det er nå hele 70 dager siden hun hadde mensen sist. Så lenge har det aldri gått fra en periode til en annen. Hva som forårsaker denne skrudde syklusen er jaggu ikke godt å vite. Har prøvd å få henne til å ringe fastlegen sin, men hun nekter, for hun mener at fastlegen ikke kan gjøre noe for henne. Hormonprøvene hun tok for noen måneder siden var visst helt ok. Forøvrig er Lillemor overbevist om at hun, i begynnelsen av 30 årene, er kommet i overgangsalderen!! 


Da er det 23 dager igjen til julaften, og jeg gleder meg!




Klemmer fra 

2 kommentarer:

  1. Så godt å høre at livet ser litt lysere ut nå <3<3

    SvarSlett
  2. Flippy:
    Ja, det skal egentlig ikke så mye til. Noen samtaler og vurderinger oss i mellom og et par innlegg på bloggen, det er utrolig hvor mye det betyr for tankene!

    Livet er en berg og dalbane, og da er det opp til oss å gjøre det beste ut av det. :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du skriver noen ord til oss :)