mandag 2. april 2012

Et hjerte så lite...

...slår taktfast og fint inne i sin lune magehulehybel! Vår bittelille spire måler sånn ca.6,7 mm og ligger i en fostersekk på 3,5 cm. I følge legen er alt fint og flott samt at livmorhalsen er lukket og låst. Hun kunne derfor ikke forklare hvorfor jeg har hatt blødninger, men hun trodde kanskje det kom av at jeg nyser så innmari mye. Nysingen forårsaker at blodkarene sprekker, og skaper igjen blødninger som virker kraftigere på grunn av økt slimproduksjon, så nå kan vi bare puste lettet ut! Lillemor måtte tørke noen tårer da hun så det blinkende bittelille hjertet på skjermen, mens jeg var panisk fordi jeg ikke så hjertet like kjapt som Lillemor. Var en fantastisk følelse å etterhvert se det blinke på skjermen. <3 


Vår perfekte lille spire! <3


Når legen målte opp størrelsen på spiren var den hjerteformet, dette kommer dessverre ikke frem på bildet ettersom det går et strek rett over spiren. Ny kontroll ble satt opp, så om 4 uker skal vi til kontroll hos jordmor.


23 kommentarer:

  1. Weeeeee!!!!!!!!!!! Så godt å høre at alt står bra til med den lille, nå blei jeg utrolig glad her <3 <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Føles intet mindre enn helt fantastisk <3 <3 <3

      Slett
  2. Fantastisk!!!!!!!! Så deilig at alt er bra med lille spire! <3
    Nå kjenner jeg at jeg kan slappe av, hehe!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er en helt utrolig deilig følelse å se at alt er i skjønneste orden og at utviklinga er perfekt! <3
      Hehehe, ja slik har vi det nå også! ;D

      Slett
  3. Ja men det var godt at allt sto bra til med det lille mirakel og at dere nå kan slappe av og kose dere fremover :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er veldig deilig. Nå er det bare å nyte graviditeten, og så tenker vi at realiteten snart går inn over oss. Det er liksom ikke gått opp for oss at babyen vår spirer og gror inne i magehulehybelen.. Men det kommer nok! :)

      Slett
    2. Sant nok og ja det kan sikkert ta litt tid men det er slik for meg di gangene jeg har vært gravid at når di første følelesene av "sommerfugel vinger" så går det opp for enn at det ligger ett mirakel der inne :)

      Slett
  4. Så fint og høre at alt sto bra til :)

    SvarSlett
  5. Så flott! Vakkert lite knøtt allerede! :D

    Sitter og småmimrer tilbake til min ultralyd når jeg fikk se Nicklas sitt hjerte banke.. *smelt*. Om jeg ikke elsket han høyt nok før det, så elsket jeg han ihvertfall da!

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt fantastisk å se det lille, flotte hjertet! :)

      Slett
  6. Åååh! Ingenting er bedre enn å se et lite hjerte blinke! Nå skal h*n vokse seg stor frem til november!

    GOD PÅSKE til dere! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nå er det bare å nyte graviditeten! Utrolig hærlig følelse! <3

      Slett
  7. Åe, så herlig - og jeg forstørret bildet og så lille hjerte jeg <3 dette er jo bare akkurat sånn som det var meningen det skulle bli! Gleder meg til å følge fortsettelsen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, ja dette var hærlig! Gleder oss masse til neste ultralyd vi nå, og ikke minst kjenne liv fra magen <3

      Slett
  8. Hipp hurraaaaaa!!!!!!!! Så herlig å høre at alt er bra med minibabyen!!!!!! Denne gangen SKAL lillebaby komm ut frisk og fin i november <3

    SvarSlett
  9. Så herlig! Dette var gode nyheter å få når jeg omtrent sitter innesnødd på påskeferie. Det synker nok helt inn når de første bevegelsene kommer og redebyggerinstinktet slår til for fullt. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Redebyggeinstinktet har slått til allerede, men må jo vente til vi kommer oss ned til sørlandet. *sukk*

      Slett
  10. Åh....husker den følelsen der så innmari godt:) Er jo ikke så lenge siden vi selv fikk se de første hjerteslagene:) Nyt påsken, og hverandre + lille knøttet i magen:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Er helt fantastisk å se lilleknøttet sitt! <3

      Merker man går litt tom for ord, for det er så STORT, det bittelille! :)

      Slett
  11. Er så utrolig glad på deres vegne! Jeg følger nøye med selv om jeg ikke kommenterer stort :)
    Takk for kjempefine kommentarer på den andre bloggen også :) Håper dere har en super påske! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk!

      Er godt å høre at dere fortsatt er inne og leser selv om det blir lite med kommentarer. :D

      Håper dere koser dere masse i påska med lillegutt! <3

      Slett

Tusen takk for at du skriver noen ord til oss :)