søndag 28. oktober 2012

I morgen...

....er det nøyaktig 3 uker igjen til termin! måtte han komme før tiden...

Den siste tiden har vært preget av mye søvn, x-antall ganger om dagen for mitt vedkommende. Null energi, og kan legge meg å sove knappe to timer etter at jeg har stått opp etter nattesøvnen. Skal vel bare være glad til at jeg klarer å sove, slik at jeg er uthvilt til Lillesprell melder sin ankomst. Lillemor derimot har svinset rundt med diverse små prosjekter rundt omkring i huset, så nå mangler barnesenga det siste strøket med maling og den er klar til å ta i mot Lillesprell. 

I går var vi på auksjon, og brukte store deler av dagen på dette. Masse folk, og mange flotte gjenstander og møbler som gikk for ymse beløp under hammaren. Hvor mange budrunder vi ble med på husker jeg ikke, men når budene kom opp i usannsynlige priser hadde vi vett å trekke oss. Greit vi har en forkjærlighet for gamle ting, men vi kjøper ikke til en hver pris. Fikk tilslaget på et gammelt blekkhus i sølv, en gammel koffert, et par gamle ski med sukkerbit-tupp med tilhørende staver, et par gamle lamper samt ei sofagruppe med 1 toseter, 2 stoler med armlen og 2 stoler uten. Sofaen er over hundre år gammel, perfekt stand og meget god å sitte i. Dessuten passet den perfekt i kjelleren vår. Alt dette fikk vi til den nette sum av 850 kroner! Kan vel trygt si at vi gjorde et vanvittig kupp! Bilder av gjenstandene kommer i morgen. 

Ellers er formen veldig variabel, og så snart jeg har gode dager får jeg bidratt en del her hjemme. Men etter gårdagens strabaser hvor rompa var plantet på en plaststol i mange timer, så gikk bekkenet i vranglås i går ettermiddag. Kan ikke si at det var noe sjakktrekk å bykse med en gedigen skaphenger eller den sykt tunge sofaen, men jeg måtte faktisk hjelpe til.

Forsøkte å lindre smertene med et langt og varmt bad, mens jeg lå i vannet var livet mitt smertefritt. Så fort jeg tappet ut vannet og trippet ut av karet var bekkenet værre enn noen gang! GAAAH! Er ikke lange avstandene på hovedplanet i huset, men ting føles uendelig langt borte når jeg må opp for å gå. Støtter meg til hva det måtte være i min ferd mot kjøkkenet eller toalettet, ser sikkert ganske festelig ut når jeg er i aksjon. Blir det ikke bedre til i morgen må jeg faktisk ty til krykkene som står til pynt ute i gangen. Burde vel ikke se på det som et nederlag, men et nødvendig hjelpemiddel. 


Forøvrig så var vi på innskrivingssamtale på sykehuset i forrige uke, så alt ER virkelig klappet og klart til Lillesprell kommer. Bare så kjipt at jeg ikke kjenner noen antydning til noe fødsel annet enn til tider voldsomme menssmerter som kommer akutt og vedvarer noen timer før de plutselig fordufter. Mormunn er myk og moden, og noe forkortet, men ikke noe mer enn det.

Kommer med nytt innlegg i morgen. 

  

7 kommentarer:

  1. Å, så spennende! Tenk at graviditeten snart er over! Snart er han hos dere! Utenfor magen! Jeg synes det har gått kjempefort, men dere har kanskje en annen formening? ...de siste ukene er en pest og en plage... Særlig med bekkenplager! Jeg føler med deg!

    Masse lykke til de siste dagene/ukene! :) Klemmer

    SvarSlett
    Svar
    1. Synes egentlig at det har gått relativt kjapt, men den siste tiden snegler seg avgårde. I hvertfall når kroppen bare krangler og trøttheten overtar hverdagen. ;)
      Skal bli herlig å endelig få møte Lillesprell. <3

      Tusen takk for lykkeønsnkinger, og mange klemmer tilbake fra oss to. :D

      Slett
  2. Jeg følte at de siste ukene gikk veldig sakte.. Men når Ina først var født kunne jeg ikke skjønne hvor tiden hadde blitt av :)

    Varmt bad er veldig deilig :) Jeg lå nemlig 1.5 time i badekaret på sykehuset før jeg fødte.. Og det var noe de anbefalte.. Så ta deg at bad innimellom hvis det hjelper deg :) ♥

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, de siste ukene har nesten sneglet seg avgårde. Men før man vet ordet av det så er tiden inne, og livet endrer seg drastisk, til det positive <3

      Badekaret er blitt brukt hyppig i det siste. Er så deilig å slå av alt lys, og bare ligge der å duppe i skinnet av masse stearinlys og godlukt i badevannet. *LYKKE*

      Slett
  3. Så spennende!! Nå er dere snart i mål!! Gleder meg med dere! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp, vi kan skimte målstreken i det fjerne! :D Fantastisk følelse å sitte med, at vi snart er i ferd med å møte vår lille prins. <3

      Slett
  4. Helt ufattelig at det er så liten tid igjen!! Men det positive er jo at da går jo tiden for meg også!! Allerede kommet til stadiet med bare to siffer!! :-D Veldig kjekt å høre at dere har alt på stell og er klar for at han skal komme!! :-D Her flislegges badekaret på utsiden i dag og i morgen kan jeg visst allerede ta det i bruk i mitt flunka nye bar!! Lykke!! :-D Håper han kommer snart så du slipper ha mer vondt og kan bruke energien på å kose masse!! <3 Masse klemmer!! :-D

    SvarSlett

Tusen takk for at du skriver noen ord til oss :)