søndag 7. oktober 2012

Holde hviledagen hellig?


Hvildedag? Nei på ingen måte, ikke i dette huset! Men du og du så herlig det er å rote rundt i huset for at vi skal få det i orden til Lillesprell melder sin ankomst. Lillemor har pusset sparklede tømmervegger og malt dem etterpå, mens jeg har brettet og vasket babyklær til den store gullmedalje. Ubeskrivelig herlig å bli kvitt den dystre mørkerøde fargen som tidligere preget gangen vår. Alt virker så utrolig mye større og lettere! Det er i allefall slutt på å føle at man kommer inn i ei bule så fort man trer inn ytterdøra. 


FØR
Mørkt og dystert!
ETTER
Ny taklampe og lys farge på veggene.
Med tid og stunder skal vi også ha ny trapp.



Fikk til og med vært litt kreativ i dag. Glasset med blåbærsyltetøy ble tømt tidligere i uken, og jeg tok rede på det av uviss grunn. I dag fant jeg ut hva jeg skulle bruke glasset til. Med veldig enkel dekor ble syltetøyglasset plutselig til en lyslykt. Vi elsker å fyre med stearinlys, så jeg hadde ingen problemer med å få plass til lykta. 

Ikke så mye som skal til for å lage en koselig lykt.
Dekorasjon blir endret ut fra hvilke farger vi har i stua.
 Regner med symaskinen kommer frem om ikke så alt for lenge, slik at jeg får sydd ferdig vognteppe og nytt trekk til voksiposen til Lillesprell samt produsert noen vimpelrekker, smokke- og votteholdere. Har savnet det å kunne sette meg ned forran symaskinen, men vi har naturlig nok prioritert å få det koselig rundt oss. Det kribler i allefall i fingrene etter å få lov til å sy litt. 

Ellers så står det bra til med oss og Lillesprell. Han er uten tvil blitt veldig sterk! Hver eneste dag får jeg meg en skikkelig kavring nederst i bekkenet, hvorpå jeg hyler som en stukken gris! Det er så utrolig vondt, og jeg skjønner ikke hva han gjør for å klare å påføre meg en så intens smerte.

Ved forrige kontroll ble jeg anbefalt av legen å ta vaksina mot influensa, og med mitt elendige immunforsvar så gjorde jeg det selvfølgelig. Fikk ikke noen nevneverdige bivirkninger, annet enn at venstrearmen ble veldig sår og øm og at stikkstedet begynte å klø veldig etter 3 dager. Jeg vet at jeg slipper unna influensaen som hver høst kommer snikende, og det er herlig! At jeg ikke vil være utslått av feber, hoste og snørr mens Lillesprell er baby er fantastisk.

Nyt resten av helga folkens, det lille som er igjen av den. 





Beste hilsner fra

2 kommentarer:

  1. Oi.. Så fint og lyst det ble :) Deilig og få ting gjort ♥

    SvarSlett
  2. Ble jo en helt annen gang jo! ;)
    Flinke dere er ;)

    SvarSlett

Tusen takk for at du skriver noen ord til oss :)