torsdag 23. august 2012

En lang dag!

Det å måtte stå opp grytidlig på en dag hvor man har fri er alltid like kjipt uansett hvilke ting som skjer den dagen. Men det var faktisk helt greit å stå opp tidlig, selv om jeg helst skulle sett at jeg kunne dra meg noe ekstra timer under dyna.

2 brødskiver og ett morgenstell senere var vi klare for å sette snuten mot Kristiansand. I gustent morgentåke og plaskregn så dette ut til å bli en regntung dag. Dette endret seg raskt! Plutselig skinte solen og temperaturen steg betraktelig, bekledningen denne dagen ble i overkant dekkende og varm. En perfekt dag her på Sørlandet med andre ord. 



Det ble litt ventetid på sykehuset, og en stund trodde vi at jordmor hadde glemt oss. Ut fra intet dukket hun opp og beklaget så mye, og årsaken til at hun var forsinket? Jo, hun hadde oppdaget tvillinger hos kvinnen som hadde time før oss. Sitat jordmor med et smil om munnen: "da er det plutselig to foster som skal sjekkes og måles, det tar jo mer enn dobbelt så lang tid som en vanlig konsultasjon."  Tenker det var en koselig overraskelse for både jordmor og kvinnen. 

Uansett, vi brukte den første tiden til å prate litt om formen min. Hun mente jeg måtte lytte til kroppen og slappe av eller sove når behovet melder seg, smertene i magen mente hun kommer av at jeg er flergangsfødende. Ligamentene og livmoren trekker seg mer sammen jo fler fødsler man har bak seg, derav plagene. Da slår jeg meg til ro med det, og at alt er i skjønneste orden. Lillesprell var i det sjenerte hjørnet i dag, så vi fikk ingen bilder av verken kropp eller ansikt. Han snudde virkelig ryggen til jordmor når hun kom med apparatet over magen, han skulle da ikke avbildes! Det eneste fornuftige bildet vi fikk, ble tatt midt mellom beina hans. Tuten synes veldig godt på dette bildet, og det er virkelig ikke noe tvil, det skjuler seg en gutt i magen. Får ikke scannet inn bildet da printeren min er en helt annen plass i flyttelasset, og ingen av oss har klart å lokalisere den enda. Mulig jeg får til å ta et bilde av bilde, men det blir ikke for i morgen. 


Hadde tenkt å dele bildene av tingene vi hentet i Kristiansand i dag, lysekrona og et vanvittig flott gammelt skap. Bildene som jeg fikk av skapet var utrolig dårlig, og det var mye finere i virkeligheten enn på bildene. Vakkert rett og slett! Men bildene som lå på finn.no er selvfølgelig slettet, så bilder av scoopene kommer i morgen.
Er bortimot blitt hekta på finn.no, og måtte selvfølgelig inn en tur i kveld når vi kom hjem. Da fant jeg ei lekegrind som skal gis bort, og denne skal jeg hente på lørdag. Er en god del rask som ligger på finn.no, men også mange flotte ting. Hadde planer om å kjøpe ny lekegrind, men når jeg kan få ei gratis og skvette litt maling på den, så er jo det like bra som flunke nytt!



Nytt innlegg kommer i morgen en gang. Har fri fra jobb og akter å sove lenge! Ender vel opp med at ingen av oss får sove, er slik det bruker å være når man ikke har noen planer på fridager...





2 kommentarer:

  1. Det blir spennende og se bildene i morgen. Godt at allt går bra og klart han er sjenert det er ikke bare bare og bli tittet på ;-)

    SvarSlett

Tusen takk for at du skriver noen ord til oss :)