søndag 21. august 2011

Tenker og grubler....

Klarer ikke å la vær å tenke på det søteste huset som står i ei lita bygd på sørlandet. Selv om jeg vet at vi ikke får gjort noe mer med den prosessen før mandag morgen, så pusser jeg opp, maler og møblerer inne i hodet mitt....Jeg klarer rett og slett ikke å dytte det huset bort, og "glemme" det til mandag. Sitter her og ser tomt ut i rommet, og Lillemor lurer på hva jeg grubler over. Hvor jeg da svarer: behøver jeg virkelig å svare på det?...Nei, du gjør egentlig ikke det.
Som dere skjønner er jeg helt fjern for tiden, forviller meg inn i drømmeland på dagtid!

For både jeg og Lillemor fantaserer om livet på landet i det søteste huset vi har sett på lenge! Vi drømmer faktisk om det på nettene også. Snakker om å bli fanatisk opptatt av noe! Bare krysser fingrene atter en gang for at det blir vårt. Det er flere hus som er blitt solgt i området rundt, så vi føler vel at det begynner å brenne litt rundt oss, blir nesten litt stressa. 
Men, åååh, tenk så koselig vi kommer til å få det. Vi har allerede innredet barnerommet og  walk-in-closet, laget glassveranda, bygd uteplatt, malt stua, malt kjøkken og baderoms innredninga, byttet benkeplater og satt inn ny vask på kjøkkenet, satt opp gjestehus og paviljong i hagen og selvfølgelig malt det hvitt. ;) Dette er det jeg har drømt om i alle år, et gammelt hvitmalt hus litt utpå landet med tømmervegger og stor hage. 

Veldig idyllisk på tomta på drømmehuset.


Før så mislikte jeg å klippe gress, blir feil å si før, for egentlig er jeg ikke videre begeistret for det, men det kommer av at 70 % av tomta vår er skrå. Ingen liker vel å klippe gress i kraftig oppoverbakke? Helst skulle jeg sett at hele plena ble asfaltert! Har gjort meg endel tanker på at tomta på det huset vi sikler på, er over dobbelt så stor som den vi har i dag, og det er masse plen å klippe. Men hva gjør vel det når vi har kjøpt ny plenklipper som har fremdrift, og at tomta på drømmehuset er helt plan? Da klipper jeg mer enn gjerne plena ;)

Planen var at vi skulle begynne å pakke ned masse i går, men jeg ble overrasket av en heidundrende hodepine, med tilhørende kvalme. Lillemor ville at jeg skulle prøve en av hennes migrene tabletter, men da hadde jeg allerede dyttet innpå med ibux for å få bukt med faenskapen. Men neste gang, om det skjer, at jeg blir så dårlig, så skal jeg droppe ibuxen og høre på Lillemor. Derfor ble det ingen pakking, for jeg ble så utslått at jeg sov bort nesten hele ettermiddagen. Idag hadde vi rett og slett ikke lyst til å pakke, så derfor ble det heller gjort litt husarbeid. Satser på litt pakking i morgen.

Ellers så hadde vi fått en mail fra Medicus i går, hvor de skrev at de endelig hadde mottatt søknaden vår, og at hun skulle ta kontakt på mandagen for å planlegge hva som skjer fremover! :D Vi har derfor pratet endel om det å bli gravid, og om vi blir gravide samtidig. Om det klaffer nå innenfor to måneder så er det stor sannsynlighet for at i allefall en av oss er gravide i jula, og trolig er preget av litt kvalme. Men jeg er gladelig grisekvalm i jula! Ja, selvfølgelig er jeg glad for å være kvalm, jeg vil jo bære på en spire som skal vokse seg stor og sterk og komme til oss som et bitte-lite menneske! Håper så inderlig at spiren sitter, og det spiller ingen rolle hvem av oss som blir gravide først. Så lenge det fører til at vårt etterlengtede bitte-lille perfekte barn blir født, så er jeg ubeskrivelig lykkelig!
Ting føles så virkellig, det skjer ting, vi får hjelp fra en klinikk!! Akkurat nå føler jeg bare for å være litt Ronja Røverdatter å ta et skikkelig vårhyl! 
Kom akkurat på en kommentar som min bestemor sa til min mor rett etter at hun hadde fått vite at jeg hadde fått meg jentekjærest: jaja, det blir i allefall ikke barn av det forholdet!
Jeg skal da bevise for min bestemor at det SKAL bli barn av vårt forhold, for jenter kan faktisk få barn sammen, de bare behøver litt hjelp fra legen. 

Etter et linket innlegg på Flippy sin blogg, som igjen førte oss til IVF-fruen sin blogg, så endte vi også opp med å bestille boken Ønskebarn. De har utrolig kjapp leveringstid, vi bestilte natt til fredag, og i dag lørdan dumpet boka ned i postkassa vår! Skal nok lese litt i den før jeg legger meg. Boken handler altså om mennesker som ikke kan få barn på egenhånd.


Ønsker dere alle en fortsatt god helg, det lille som er igjen av den. 


Klemmer fra

1 kommentar:

  1. Ja, boka kom kjemperaskt, og i natt leste jeg den ut :)

    Krysser fingre og tær for at dere lykkes både med drømmehuset og baby :-D

    SvarSlett

Tusen takk for at du skriver noen ord til oss :)