mandag 7. mai 2012

Herlig aktivitet!

En fantastisk følelse, så herlig at man nesten ikke tror at det er sant. For her i huset har jeg kjent aktivitet i magen i snart en uke nå. Hver kveld mellom 21-23 på akkurat samme plass, så er det en liten en som turner så mye mye at jeg kjenner h*n!! <3 
Hvordan jeg skal klare å beskrive følelsen er jaggu ikke bare bare. Har forklart til Lillemor at det kan kjennes ut som lemus, kramper eller muskelspasmer. De to sistnevnte blir forbundet med smerte, og dette er jo absolutt ikke smertefullt! Det er vel heller mer som om det kiler i magen, eller at jeg har hjertebank nede i magen. Er vel den beste måten jeg kan forklare hvordan det føles når jeg kjenner lillegull. 

Og ja, jeg kjenner virkelig lillgull, det er ikke innbildt eller luft i magen. Når man har vært gravid før, vet man nøyaktig hvordan det føles når den lille driver med intens akrobatikk inni magehulehybelen sin. Var selv litt i tvil når jeg først kjente lillegull første gang, for jeg synes kanskje det var litt tidlig, men det er ikke til å ta feil av. Pratet med jordmor her før helga og pratet om diverse, deriblandt om det å kjenne liv tidlig. Hun sa at det var helt normalt for flergangsfødende å kunne kjenne liv så tidlig, pluss at hun poengterte at siden morkaka ligger i bakkant, så er det ingenting tar av for bevegelsen til fosteret. Siden morkaka ligger bak lillegull bærer jeg h*n langt frem, derav den stadig voksende magen. Ja, for ikke å glemme at lillegull har næringsvett og tar til seg alt h*n behøver, er veldig spent på hvordan h*n vokser fremover. Er veldig bevisst på at vi ikke skal få en "sukkerunge" og er derfor ekstra påpasselig med hva jeg spiser. Men som jeg har skrevet tidligere, så forsvant lysten for søtsaker kun kort tid etter positiv test, og dermed har spisevanene endret seg. Egentlig tror jeg at jeg ikke skal ha noe å bekymre meg over, men man har det hele tiden i bakhodet siden jeg allerede har født et stort barn.



Ellers så har vi ikke vært så aktiv i blogg-verdenen denne helga, dette grunnet konfirmasjonen til Pilt! Jeg synes jo at dette er festlig, at her har vi konfirmant i huset, og om ca 6 måneder har vi ett helt nytt menneske i hus. Fascinerende! Men det kan sies at man er ganske tom i kroppen etter å ha styret så mye ei hel helg. Det føles ut som om vi har vært ei uke i strekk på helsestudioet og pumpet jern. Har så ømme muskler i hele kroppen at vi har funnet muskler vi ikke visste fantes!! :p
 

Og for ikke å glemme: vi har altfor mye mat i huset! Er veldig glad for at vi har et stor lagringskapasitet for all maten og kakene, men maten må spises før den blir dårlig. Derfor har vi invitert venner og familie hver dag denne uka for å prøve å bli kvitt alle godsakene. Hadde det ikke vært for at vi er på flyttefot så kunne vi pakket masse i fryseren, men det har vi nå ikke anledning til. Men synes det er veldig greit og koselig og ha "skrapfest" med venner og familie.


6 kommentarer:

  1. Hm, hører dere sier at dere ikke er så flink til å blogge.. Isåfall er jeg veldig dårlig til å følge med!! Var jo kommet noen poster siden sist jeg var inne!! :) Alltid kjekt å høre hvordan det står til med dere!! :) Så utrolig kjekt å kjenne liv da!! Det må være utrolig kjekt og jeg håper jeg en gang kan høre det jeg også!! :) Håper dere får spist opp all maten etter helgen!! :)
    Masse klemmer!! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det blir jo aldri tomt i det kjøleskapet!! Enda vi hadde gjester flere dager etter konfirmasjonen. Var ingen som klarte å spise oss ut av huset. ;)

      Er fantastisk å kunne kjenne hvordan h*n turner rundt i magen, selv om jeg ikke har kjent noe på en stund. Trøster meg med at jeg vil få kjenne masse liv om ikke så alt for lenge. :D

      Slett
  2. :) Å så koselig! Ja, det er akkurat slik jeg ville beskrevet det og! lemus:) ...rart og litt vemodig å tenke på at jeg ikke skal oppleve denne følelsen igjen. (man skal vel aldri si aldri, men mannen vil overhode ikke ha flere barn nå...)

    Gratulerer med vel overstått konfirmasjon! :) Kos dere med restefest resten av uka:)

    klemmer;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for gratulasjoner på vegne av konfirmanten :D

      Nei, man skal aldri si aldri ;) Før du vet ordet av det ender dere opp med en skikkelig attpåklatt ;) Følelsen av en akrobatisk liten tass i magen er bare ubeskrivelig herlig <3

      Klemmer tilbake :D

      Slett
  3. Cathrine *drømmer*9. mai 2012 kl. 13:32

    Herlig lesing =) det må være en så skjønn opplevelse å kjenne den lille i magen, sikkert litt rart også =)
    godt å vite at alt står bra til =)

    SvarSlett
    Svar
    1. Første gang jeg kjente det ble jeg ganske paff, men når jeg fikk tenkt meg litt om og kjente igjen følelsen fra tidligere svangerskap, så var det magisk! <3

      Ingenting som kan overgå den følelsen. :D

      Slett

Tusen takk for at du skriver noen ord til oss :)