tirsdag 7. juli 2015

Lenge siden...

Det er alt for lenge siden jeg har blogget, men jeg har rett og slett ikke følt for å skrive noe. Det meste har foregått på instagram hvor bilder og kort tekst er blitt lagt ut. Har hatt masse på hjertet, men ikke fått det ut.

Siste året har vært tøft for oss, tøffere enn vi egentlig har trodd begge to. Det merket vi forsåvidt når det siste søskenforsøket gikk i vasken. Ett år på hormoner, ett år med opp og nedturer, det påvirker psyken mer enn noen av oss hadde forestilt seg. Begeret fløt rimelig over etter at vi hadde gjennomført det siste forsøket, og hvor det ble satt en endelig strek ved det å prøve å gi Mini et søsken.

Jeg tenkte umiddelbart at vi kan ikke gi oss med dette, og begynte å søke i både inn og utland etter klinikker som kunne hjelpe oss med å bli gravide. Vi landet på CFC i Danmark. Det er de som skal få hjelpe oss videre i prosessen, men...så har jeg fått ting litt på avstand og fått tenkt litt. Fornuften min sier at vi bare skal gi oss nå og fokusere på han vi allerede har. Det koster skjorta å lage barn hos legen, og vi er skjønt enige om at det ikke er aktuelt å ta opp noe forbrukslån for å lage barn. Da må vi spare. Og er det noe vi ikke har nok av, så er det tid. Den biologiske klokka tikker høyere for hver dag, og det tar litt tid å spare 40 000,- med mindre man tjener gress! Om fornuften eller lengselen etter å gi vår hjerteskatt et søsken seire, vil tiden vise.

I mellomtiden nyter vi sommeren og dagene med ferie. Vår kjekke lille mann finner på så mye sprell, har så mye morsomme fakter og grimaser, at dagene flyr avgårde sammen med han. Livet er NÅ, og vi må nyte det mens vi kan, og ikke grave oss ned i mislykkede forsøk.

Tuppen

2 kommentarer:

  1. Vondt å lese at dere har møtt mer motgang på deres vei.
    Har tenkt mye på dere, men ikke kommet meg inn for å sjekke status før nå.

    Vern om hverandre ❤️
    Stor klem
    (LittleSeedOfSquash på ig)

    SvarSlett
  2. Det er utrolig inspirerende a lese bloggen din, og hjelper veldig med min egen motivasjon. Vi er i alt skal klaffe fasen, og der har vi blitt en stund. Er no litt fortvilet og leter rundt etter hjelpemidler som hjelper med å bli gravid. Lurte om du har erfaring med det eller vet om noen som har erfaring? Det er noe som kalles Babycomp, skal visst gi deg en indikasjon på når du kan bli gravid. http://www.bli-gravid.no/babycomp Vil gjerne vite litt om erfaringer innen jeg bestiller den. Vel uannsett, tusen takk for en fin blogg, den har gitt meg mye inspirasjon og motivasjon. Silje

    SvarSlett

Tusen takk for at du skriver noen ord til oss :)